fredag 29 maj 2009

Waxholms GK

Spelade golf på Waxholm igår. Kom sent som vanligt och slog out of bounds på första slaget. Spelade bättre på slutet och lyckades skrapa ihop 34 poäng för att vinna av 8 deltagare. Jag kanske borde försöka komma tidigare och värma upp lite....

Kraftig regnvarning var utfärdad så jag laddade med fullt regnställ på. Jackan åkte av på andra hålet eftersom det var för varmt. Regnbrallorna behöll jag på då regnet hängde i luften. Fairway var gödslad och efter två hål var byxorna alldeles vitprickiga och kladdiga, så nu ville man inte gärna böka med att ta av dem. Självklart kom det inte en droppe och istället fick man svettas om arslet i 18 hål.

Jag hade bara sovit fem timmar efter att ha sett Detroit slå ut Chicago ur Stanley Cup. Ändå var jag förvånansvärt piggare ju längre golfronden gick.

Tyvärr såg jag dessförinnan mitt älskade ManU bli totalt handlingsförlamade efter att Barca tåat in 1-0. Det var länge sedan jag sett dem bli så passiva och rädda för att göra misstag. Inte en djupledslöpning så långt ögat kunde nå, ytterbackarna fastlåsta i försvaret och anfallarna helt osynliga trots att Sir Alex kastade in allt han hade i offensiv väg.

Annars hade onsdagskvällen börjat bra efter Emmas ridskola med att vi firade hennes 11-årsdag på J i Nacka Strand. Gino kom förbi eftersom han gillar Emma så mycket och kanske var lite hungrig. Det var riktigt skönt att sitta på deras veranda i solen och blåsten. Jag menar vad en 08 kallar blåst.

Vi som är uppväxta i skåne kallar det nog mer en vindpuff. Ska det kallas blåst får det nog vara åtminstone 15 sekundmeter. Fast å andra sidan skulle DET nog vara en liten vindpust för en Irländare....

Plötsligt slog det mig varför jag älskar Irland så mycket!

Ikväll ska jag iväg och spela en "trotsa monopolet"- tävling på östermalm kl. åtta. Inget märvärdigt med 2000 kr i startavgift, men Unibet har slängt in lite extra godis till ettan o tvåan för att höja värdet. Sextio platser finns tillgängliga så släpa er dit.

http://poker.nomonday.com/


Peter

Inga kommentarer: