lördag 30 maj 2009

Illegal turnering?

Rebellen i oss, Unibets generositet med extrapaket eller helt enkelt bara spelsugna? Vilket som var huvudanledningen till att 63 deltagare (3 reserver fick hoppa in när spelare slogs ut) ställde upp vet jag ej, men populärt var det!

Och även en ganska blandad skara. Elitloppsberusat "föllk frå Götene", Borlänge och andra landsändar blandat med online-kidz från stan, det lite äldre gardet med bl.a. Hildebrand, Storåkers, Glimne, Norinder och jag själv samt en hel del tjejer gjorde att stämningen var riktigt gemytlig. Förvisso var det några som knorrade över att ingen alkohol serverades men de som lät mest behövde å andra sidan inte fylla på mer, om man säger så....

Startstacken var 10000 med blindar på 25-50 vilket verkligen gav utrymme för bra spel från start. Visserligen höjdes nivåerna var 20:e minut så efter ett par timmar var det ganska mycket action, men turneringen måste ju ta slut någon gång också. Jag förmodar att det lugnar ner sig vid finalbordet när det finns stora staplar ute. Förmodar, eftersom jag inte själv är där.

Glimne, den gamle räven..., fick tag i mig när han bara synade en tidig raisare med AK. Höjningen var till 2000 och med 6600 i min markerhög och 5500 "halvdöda" i potten kunde jag inte motstå frestelsen med 10 8 i spader och gick följdaktligen all-in. Dan synade snabbt trots att det var jag som höjde, påpekade han. Äntligen någon som förstått att jag ALLTID har bra när jag höjer.....Ja, kanske inte just den här gången då...

Jag fick smaka ett par droppar av segerns sötma när en tia kom på floppen, men de blev snabbt beska när ett ess dök upp och jag fick förpassa mig till åskådarplats. Sist jag kollade hade Dan en stor stack efter diverse AA och KK. Jag håller tummarna för honom. Det vore kul för hans självförtroende om han lyckades vinna, även om han spelar en aning...hrm...försiktigt i mina ögon för att lyckas avsluta turneringar.

Efteråt stod vi losers utanför och bjäbbade lite. Det var riktigt roligt. Vi kan säga att Norinder inte sparade på krutet, men det visste vi ju sedan gammalt. Han rör verkligen om i den svenska pokergrytan. I synnerhet på sin blogg där han aldrig tar några fångar.

Innan turneringen var jag faktiskt ute och cyklade, på riktigt alltså, ett varv runt Flatensjön i högt tempo. Måste försöka få upp flåset lite. Får se om jag pallar ett varv till i morgon. Och om arslet gör det.

Cykelförsäljaren snackade vackert om effektiv kraftöverföring med smal sadel men glömde poängtera hur jävla ont det gör i början. Får väl köpa sadelöverdrag i gelé för att kunna sitta ner överhuvudtaget till nästa pokerturnering.

Den blir för övrigt ikväll på samma plats, samma tid och samma kanal. Lite dyrare då den kostar 5500 kr, men då är den å andra sidan inte utsåld ännu. Vad jag vet så dök inte farbror polisen upp igår så det verkar kunna gå att tävla i poker i Sverige utanför monopolets väggar. Vi får hoppas det håller i sig.

Det går att anmäla sig här:

http://poker.nomonday.com/

Inga kommentarer: