måndag 1 juni 2009

Undici

Jag läste i Mickes blogg att 5 tjejer ställde upp i fredags. Jag fick det till en hel del. Vet inte hur man ska tolka det. Något för en terapeut kanske.

Igår blev det inte utsålt. 38 tappra ställde upp och betalade 5500 kr. Inte fullt lika blandat som dagen innan, utan nu var motståndet nog lite tuffare. Jag hängde kvar tills hälften åkt ut. Fick aldrig något slagläge utan förlorade istället en pott på 19000 med KJ mot J 10 i ruter, då han fick färg på sista gatan när blindarna var 500-1000. Efter det hade jag bara några tusen kvar och lyckades aldrig återhämta mig.

Efteråt åkte vi till Undici. Där var det uppdukat långbord med diverse drycker. Halva bordet ägdes av ett gäng hockeyspelare med sällskap. Jag såg inte Foppa men pappa var där bland andra NHL-gubbar. Brolin presenterade mig för en Rangers-spelare. När jag nämnde att Detroit och Pittsburgh nog spelade medan vi stod där sa han att han inte spelade för Red Wings utan Rangers. Jag försökte igen med att
första finalmatchen i Stanley Cup nog spelades nu. Jag kunde lika väl ha pratat om paprikaodling. Han var helt ointressserad av hockey för tillfället, det var mer partyhatten på så att säga.

Det var fullt ös på Undici, i synnerhet på hockeyavdelningen. På vår sida, bland pokerspelarna var det till en början lite lugnare. Jag körde bil så jag drack bara ett glas skumpa innan jag gick över till juice. Vi stod mest och snackade så gott det gick medan åttiotals-låtarna avlöste varandra. Helt plötsligt dök en av mina svenska favoritkvinnor upp.

Izabella Scorupco!
Hon är lika vacker som alltid och fortfarande vrids många nackar när hon är i närheten.
Hon ställde sig med några vänner bland oss på pokeravdelningen och 10 minuter senare gick det inte att ta ett steg åt något håll längre. Fast pokerspelare är ju kända för att använda goda parfymer...

Någon timme senare ville Calle, William, Bluff-Gurra och några till dra vidare när Undici stängde men jag lyckades smyga mig iväg och bege mig hemåt.

På söndagseftermiddagen följde vi Emmas gradering då hon fick blått bälte i taekwondo. Stolta föräldrar och glad dotter åkte sen till Fåfängan för att äta en bit mat. Ganska dyrt, men vi var hungriga så det smakade okej. Inte Fredsgatan direkt, men det är nog utsikten som kostar snarare än råvarorna och kokkonsten.

När vi kom hem spelade jag en 6-7 nätturneringar. Efter att ha spelat extraordinär poker var jag klar redan vid midnatt...Men va fan, Detroit spelade andra finalmatchen mot Pittsburgh vid två-tiden inatt igen. Då kanske till och med någon Rangers-spelare satt och kollade.

PS. Matchen precis slut. Rödvingarna vann igen. Pingvinerna får nu hemmaplan i två matcher. Vi får se om de kan utjämna.



Nu måste jag sova några timmar innan jag ska till Vidbynäs och sopa banan med de andra halta och lytta gubbarna i vårt golfgäng.

Inga kommentarer: