torsdag 4 juni 2009

Salem

Jag kom bara i höjd med vattenhindret på 7:an. Motvind. Slog lobbwedge följt av treputt från 60 meter. Bra spelat...

Det var en tung dag på golfbanan, även om banan var i kanonskick. Regnet var inte ihållande, men jobbigt nog i blåsten och kylan. I måndags var vi 15 spelare i solskenet. Idag dök det upp 6. Tjejen i kiosken efter nian smålog och skakade på huvudet när vi kom dit. Vi var förmodligen hennes enda kunder på eftermiddagen, och hon tyckte inte vi var normala....

Själv spelade jag som en kratta och efter ett tag var det svårt att hålla fokus på att få bollen i hål. Som vanligt sov jag lite och värmde inte upp. Men nästa gång.....

Spelade precis några turneringar online. Det höll på att gå hyggligt i en. Jag var chipleader med 60k och 15 spelare kvar. Förstapriset var drygt 7000 euro. Tre händer senare var jag ute...
Ibland vill det sig inte. Men det kommer fler turrar.

Fjärde finalmatchen i Stanley Cup börjar om ett par timmar. Jag får väl bunkra med glass framför burken. Jag håller på Detroit men samtidigt är det kul om det blir en lång finalserie så att de kan avgöra på hemmaplan. Det blir så mycket skönare stämning då.

I morgon siktar vi på Grönan. Ser på SMHI att prognosen är uppehåll på eftermiddagen. Snälla, låt dem ha rätt!

Inga kommentarer: