måndag 29 juni 2009

Sommarens första dopp



I helgen har jag tagit det väldigt lugnt och bara legat på en klippa vid havet. Fast å andra sidan vem har inte det nu när vi har fått ett så otroligt fint väder? Riktigt skönt var det i vattnet också. Säkert runt 19 grader.

På lördagen var vi borta vid Saltsjöbaden. Jag och Lena tänkte gå till Saltisbadet, men det var så mycket folk att vi åkte till Svärdsön och lade oss på en klippa istället. Inget café och en hygglig promenad, men desto fridfullare.



På Saltisbadet hade de dock en stor studsmatta flytande på vågorna. Det är nog något för Emma när hon kommer tillbaka från skåne. Och mig också kanske. Några hopp kan man ju ta, för att hålla ungen sällskap....

Apropå det. Hon hade fortfarande inte ringt, så i lördags kunde vi inte hålla oss längre utan ringde upp henne. Vi börjar verkligen sakna henne nu.... På frågan om varför hon inte ringt och om hon inte saknade oss kom svaret: "Jag har glömt att ringa."

Sabla skitunge!

Fast det kanske är lätt att glömma när man får nybakade bullar och färska jordgubbar...

Svenska U21-laget spelade underbar anfallsfotboll, kämpade storstilat och föll med flaggan i topp. Ruskig comeback i andra halvlek att hämta in 0-3 från halvtid. Det finns hopp för framtidens A-landslag med andra ord. Bara vi kan byta ut Lagerbäck också...
Fast han är nog tryggare än en gammal SJ-banvallare på sin plats.

Många sörjer att Michael Jackson har lämnat in. Tragiskt.
Tragiskt för barnen att förlora sin pappa. Inte att han dog, för det anser jag vara en stor befrielse för honom. Visserligen en av tidernas största artister som gjort underbar musik, men till vilket pris?
Stackaren växte upp utan barndom och även om han älskade att sjunga och stå på scen finns det gränser. De gränserna passerades med råge av hans far. Resultatet blev i slutändan tyvärr en spillra, både mentalt och fysiskt.

När jag läste nyheterna om hans död blen jag varken förvånad eller bestört. På något sätt har det legat i luften länge nu, tycker jag. Jag kände snarare någon form av frid för hans skull. Han har nog kommit till ett bättre ställe.

Rest in peace, Michael.

Inga kommentarer: