lördag 6 juni 2009

Andy Black

Jag meckade lite med hemsidan i morse. Man är ju inte direkt någon webdesigner, men jag försöker så gott jag kan. Jag la till en textöversättare och det kan bli riktigt roligt när den översätter. Prova ska ni få se.

"Hittar en syn" blir "Found a vision". LOL, det ligger kanske närmre sanningen i översättningen.

Dessutom la jag till ett par länkar från EPT i Baden det året när jag kom till finalbordet. Jag har fått frågan tidigare om min dispyt med Andy Black så jag tänkte förklara min ståndpunkt här.

Som vanligt får man bara en liten del av sanningen när man ser ett redigerat tv-program och ännu mycket mindre av ett videoklipp.
Okej, bakgrunden är att vi spelat vid samma bord i ett par dagar. Stämningen har varit rå men hjärtlig med många skämt och pikar. Både jag och mr.Black gillar att munhuggas och hålla låda vid ett bord.

Problemet är att han blir grinig som en barnunge som fått sitt sockervadd snott av en fiskmås när det börjar gå emot honom. Han älskar att synas, höras och dominera sitt bord.
Han är inte direkt sinnebilden för en blygsam, ödmjuk buddhist så att säga...

Nu hade jag satt många små käppar i hans hjul eftersom jag haft position på honom i två dagar och han började tröttna när hans stack aldrig växte.

Jag ska villigt erkänna att jag var en aning "out of line" med kommentarer som jag inte borde sagt. De var menade som skämt i vår hjärtliga ton, men eftersom andra spelare var involverade borde jag kanske hållt tyst. Normalt sett kommenterar jag aldrig händer när potter spelas. Till saken hör att jag träffade spöklikt rätt mot Andy i kommentarerna och han började tappa kontrollen.

Med rätta fräste han ifrån och jag bad om ursäkt. Det intressanta i det hela är att Black kastar stenblock i glashus. Han, om någon, håller alltid på med långa utläggningar om vad man kan tänkas ha när man reraisar honom fast det kan vara flera spelare kvar i potten.

Dagen innan exempelvis, med blinds 1000-2000, höjde han till 6000 i sen position och fick syn av knappen. Jag hade redan då mycket marker och höjde tillbaka till 26000 från stora blinden. I fem-sex minuter satt han och höll en monolog om att jag inte hade ett skit, jag spelade min stora stack och han borde gå all-in fast han inte hade ett monster själv etc. Och då sitter en kille bakom som är kvar i potten och lyssnar på allt. De passade till slut och efter Black tjatat som en godissugen barnunge visade jag min 10 7 offsuit. Nu fick han ännu mer vatten på sin kvarn, den gode Blacken.

Så att bli utskälld av Black för att vara oetisk ser jag som stor humor egentligen. Ungefär som en bedragare som aldrig litar på någon, hur ärliga avsikter de än kan tänkas ha.

Det kanske ligger något i vad en irländsk vän till mig sade om herr Black.

"The biggest arsehole walking on this green island!"

Då tog jag ändå den diplomatiska översättningen. Irländare kan vara rätt färgstarka i sitt språk.

Snart börjar Sverige-Danmark. Kom igen nu Zlatan! Visa var skåpet ska stå.


Inga kommentarer: