tisdag 2 juni 2009

Golfmåndag


Tydligen räckte inte 5 timmars sömn särskilt långt. Hög värme och lågt blodsocker gjorde att jag var alldeles vimsig efter 4-5 hål. Fyrputten på trean hjälpte nog till också...
Vidbynäs är en av de bästa banorna i Stockholms-trakten. Bra layout, massa välplacerade bunkrar och kluriga greenområden. Skicket på greenerna är fantastiskt! Det är bara Bro-Hof som förmodligen kan slå dem på fingrarna.



När vi fikade efter halva rundan stoppade jag i mig glassar, choklad och saft som en 6-åring på kalas för att få upp blodsockret. Det hjälpte mig rätt snabbt och jag spelade klart bättre sista nio, men skadan var redan gjord. Dessutom spelade Jegis som i trance och eftersom han spelade på 15 i hcp medan jag fick 4 slag insåg jag att det inte fanns något hopp. Problemet var bara att han ledde även open!

Inte fan ska jag ta stryk även på bruttoscoren av en halvhalt gubbjävel med Doyle Brunson-moppe på golfbanan!
Jag försökte kriga men det ville sig inte. Jegis fortsatte lira strålande och mitt enda hopp var att batteriet i moppen, som börjat ta slut, skulle dö helt så att han fick bära bagen sista hålen. Listig som han var hoppade han av och gick sidan om för kräma ur det sista ur batteriet. Han lyckades hålla undan och gick på 83 slag emedan jag själv gjorde årets sämsta rond på 87 slag.
Förnedringen var total!

Jag skulle ha legat på stranden i värmen och solen istället...

Well, well sportslig som man är måste jag gratta Jegis till väldigt bra spel. Nästa gång ska jag kortsluta batteriet.

Kniven var med och spelade eftersom han är på kort visit i stan, så vi bestämde att gå ut och käka efteråt med Gino. Vi ringde Frej också men han har nyligen blivit pappa igen, så av förståeliga skäl fick han avböja.
Grattis till Frej o Anette!

Den nye ska heta Axel, precis som Knivens nya heter. Blir det Axlar i plural?

Vi åt och skrattade gott på Il Conte och som vanligt blev Gino tilltalad vid förnamn av personalen. Finns det någon han inte känner?

Apropå Norinder vs Hatten finns det mer utav den varan vad beträffar Hatten. Jag har själv personligen varit med två gånger när han skämt ut sig inför Kniven. Nykter.
Jag kom ihåg episoderna men kände inte till bakgrundshistorierna. Nu fyllde han i luckorna som jag tänkte delge er senare.

Jag antar att Micke blir sugen på att läsa om det...

2 kommentarer:

trashie sa...

Tjena Peter. Trevlig blogg! Tack för lektionen på SM, alltid lär man sig nåt =) Hadde en underbar vecka tillsammans med er i Unibet teamet. Hoppas vi träffas igen vid nåt pokerbord nånstans. Ha det gott.
Mvh Jimmy Korsgren

Peter Eichhardt sa...

Hej Jimmy! Kul att du upplevde det så. Hoppas att du inte lärde dig för mycket...förutom att du tar med en mobilkamera nästa gång Limp Bizkit är på samma nattklubb.
Vi synes!
Peter