tisdag 16 juni 2009

Pokerklubbar i stan

Igår besökte jag KlubbParti i Årsta söder om Stockholm. De genomförde en turnering med inköp på 2200 kronor. Micke Norinder kastade sin vana trogen in ett Unibet Open-paket till vinnaren vilket gav ett trevligt övervärde.

Dessutom hade han utannonserat bountys till den som slog ut någon av de tre små fiskarna Rahmn, Henriksson och honom själv. Eftersom de sällan överlever mer än ett par nivåer gäller det att ha tur och komma vid samma bord. Nu hade jag inte det utan kom inte ens i samma rum. Vissa kan iofs tycka det är skönt eftersom Norinder brukar hålla sådan låda.

Jag gillar å andra sidan när det är lite underhållning och en sak är säker, Micke kan underhålla. Ni skulle ha upplevt när han spelade sten, sax, påse i Tallinn. Det var absolut världsklass på den showen. Jag hade gladeligen betalt inträde för att se på. Jag hoppas han ställer upp i SM i S,S,P som går i oktober. Då anmäler jag mig också!

Fast Micke var ovanligt tyst igår. Han måste haft en del annat att tänka på.

Eller så berodde det på hårdrocksbandet som repade i lokalen intill så att väggarna skallrade...

KlubbParti har funnits i några men det var första gången jag besökte stället. Min bedömning av klubben får väl sammanfattas till: Hardcore för pokerentusiaster.
Turneringen var dock väldigt välskött och strukturerad. Totalt 63 spelare, varav en hel del kändisar samt hela klientelet från Carlos i Sumpan, ställde upp.

Jag provade ett par riktigt bra bluffar på ett par riktigt bra floppar. Tyvärr hade moståndarna riktigt bra händer samtidigt...
Jag överlevde ungefär tills halva fältet var kvar innan polletterna tog slut. Då var de tre små fiskarna utslagna sedan länge, ingen var väl förvånad, och någon annan satt och gottade sig på deras bountys.

Efteråt ville Brynja och Linda åka till Gamblerz vilket är en nystartad klubb i Stadshagen. Jag körde dem dit och passade på att själv ta en titt. Det var fräscht och relativt rymligt. Det kan nog bli riktigt trevligt där när de får igång lite mer spel.
Vi var lite hungriga och då pizzabitar eller mikropasta inte riktigt är min "cup of tea" åkte vi till Rolfs kök på Tegnérgatan som har öppet ganska sent. Både Linda och Brynja är rätt sköna och oblyga tjejer så vi hade riktigt roligt där i ett par timmar.

Ja, jag hade det i varje fall...
Nu är jag lite mer uppdaterad på vad snubbarna i den svenska pokerdammen har för sig när de får syn på lite snäva klänningar och urringningar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att följa er i sthlms pokervärld. Synd att man bor så långt ifrån bara. :) Synd att det inte höll för dig den här gången Peter.
Mvh Jonas

Peter Eichhardt sa...

Har ni ingen pokerklubb i närheten av där du bor? Annars får du väl starta en. ;)

Peter

Anonym sa...

Jodå men ni har ganska kul turrar verkar det och andelen erfarna spelare är fler och ska jag komma dit jag vill så är det bra lärdom vid borden då. Finns nog inget bättre för pokervisdomen än att bli lurad upp på läktaren, knyta näven, och lära sig av det.
Mvh Jonas

Peter Eichhardt sa...

Kloka ord, men det har jag aldrig blivit så det känner jag inte till...;)

Peter

Anonym sa...

LOL...