måndag 15 juni 2009

Söndagsarbete

Just nu är jag spyfärdig.

Spelade 5 turneringar och 2 supersatelliter. Jag kom i pengarna i två av turneringarna.

I Unibets 150,000$ garanti kom jag till finalbord av 1162 startande! Tionde plats gav 1350$, sedan ökade det med c:a 1000$ per placering till 5-6 plats. Förstapris var 37,500$.

Jag låg på 4:e plats med 513k i marker. Det var 10 spelare kvar. Blindarna var 12,000-24,000. En ganska lös kille från Jedlina höjde till 55k. Jag hade QQ och funderade en liten stund innan jag gick all-in med mina 513k. Jedlina-grabben blixtsynade med AK.

Floppen kom dam...JAAA....knekt, tio...NEEEEEJ!

Hur kan han få floppa stege samtidigt som jag får triss? Sjukt!

"-Para bordet!" Väser jag.

Turn en kung. Nu får jag delning på ess med.

"-Para, för helvete!"

River en nia och kvällens största pott går till Jedlina. Jag får nöja mig med 1350$ efter 6,5 timmes slit. Fy fan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra spelat som fan att komma tia!
Trist att åka på en sån på slutet dock.

Synd att det bara blev en halv månadslön också.

Peter Eichhardt sa...

Hehe, jag anar en smula sarkasm. Det känns alltid vidrigt att åka ut så nära slutet, även om det ger en del pengar. Men i och med att turneringar är så top heavy i prisfördelning är det viktigt att vinna när man väl kommer så långt. Annars blir det dyrt i längden.

Peter