torsdag 11 juni 2009

Troxhammar
















Sov som vanligt bara fem timmar innan golfen idag, men av någon konstig anledning var jag på klubben 45 minuter innan start. Jag hann både ta en macka, värma upp med en hink på drivingrangen och övningsputta.

Troxhammar var ganska lätt så jag fick bara två slag. Första nio spelade jag okej. En del kanonslag varvat med ett par riktiga skitslag. Närspelet var dock i trim och jag puttade bra så jag gick bara ett över par, på min hcp.

Sista nio började bra men helt plötsligt slog jag några riktigt dåliga slag och fokus bara försvann. Jag avslutade visserligen med birdie men fick bara ihop 13 poäng in, vilket gav mig 31 totalt. Erland lyckades kämpa sig förbi trots idel socketar och duffar och fick 32 poäng. Ahlbom hade väl inte någon av sina bästa dagar. Han är en notorisk slicare men idag vek han över handlederna innan träffen vilket medförde att han quickhookade istället.

Ni kan ju föreställa er var bollen hamnade när han normalt siktar 20 meter vänster om fairway och idag kraftigt skuvade den ÄNNU MER VÄNSTER. Vi kan säga att han var poängmässigt distanserad av mig och Erland.

Erland hade väl en svag förhoppning om seger, men när vi kom in hade alla i bollen framför fått 35 poäng! Vi var bara 6 spelare idag igen. Ja, ni förstår själva hur lätt banan var när Ola "ont överallt", Lövet "slår upp hela tee" och Jegis med golfmoppen alla hade gått bara ett slag sämre än sitt handicap....

Just nu sitter jag och mumsar på en sallad samtidigt som jag spelar ett par nätturneringar. Jag säger bara Manchego-ost. Jävlar i havet vad gott det är!

Fick alldeles nyss in en revansch-slowroll på BentBur när jag fick kåk på sista. Hehe. För tillfället har jag sista skrattet...

Inga kommentarer: