lördag 20 juni 2009

US Open-helg

I torsdags spelade vi golf på Bro Bålsta. Banan var i superbt skick men eftersom regnvarning var utfärdad blev vi bara sex spelare. Min vana trogen varvade jag en hel del fina slag med ett par riktiga skitslag. Exempelvis duffade jag en wedge rakt ner i en damm från 115 meter på 13:e hålet, ett korthål, vilket resulterade i en härlig trippelbogey. Annars hade jag gått under par sista nio.

Eftersom konkurrensen inte är den hårdaste kom jag tvåa på 76 netto och jag behåller min relativt överlägsna ledning på vår lilla tour. Jag försöker träna så ofta det går, fast jag borde träna mer på det korta spelet, för att det ska lossna ordentligt. Jag känner på mig att jag kan skjuta riktigt lågt om bitarna faller på plats och jag vågar vara fri i min rörelse på banan. Det kommer, vänta bara.

Vi slapp nästan regn helt. Först på de tre sista hålen kom det en skur, men regnet skulle ställa till problem senare, visade det sig.

På kvällen skulle nämligen första dagen i US Open visas på Viasat golf och golfdåre som jag är hade jag sett framemot det som ett barn på julafton. Men så var det regnet. Det formligen vräkte ner över New York där tävlingen spelas så de var tvungna att avbryta för dagen innan halva fältet kommit ut på banan. Antiklimax.

Efter det har de försökt pussla ihop och komma ifatt schemat genom att komprimera fältet och speldagen. Viasat golf har då svarat med att visa gamla repriser av andra tävlingar på eftermiddagarna, eftersom det verkar vara omöjligt att visa flexibilitet, innan deras sändning startat på kvällen som planerat. Ett försvar brukar vara att de inte kan sända förrän amerikanerna börjar sin tv-sändning. Jag vet inte vad det är för klåpare som sitter på Viasat, eftersom jag kollat på websändningar i många timmar innan Viasat kommit igång. Tyvärr är ju inte bildkvalitén densamma när man strömmar från nätet. Jag tror inte Viasats golftittare som betalar 100 kronor i månaden för golfkanalen dansar runt midsommarstången av lycka.

Tännk om det satt handlingskraftiga människor på rätt positioner här i samhället istället. Vad världen skulle upplevas mycket smidigare.

Det kommer inte att bli mycket poker i helgen pga golfen. (Jag sa ju att jag är en golfdåre). Möjligtvis lite söndagsturneringar i morgon kväll då det ser ut som att US Open inte avgörs förrän på måndag.

Jag ringde hem till min syster häromdagen, varpå hennes nio-åriga son svarade.

Jag: "-Hej det är Peter. Är mamma hemma?"

Systerson: "Nej, hon har åkt iväg.

Jag: "Vet du vart hon åkte?"

Systerson: "Jaa."..... Följt av tystnad.

Jag: "Var är hon då?"

Systerson: "Hon är borta!"


Ibland vet man inte om de bara är barn eller om det gör det på rent jävelskap...

Inga kommentarer: