måndag 22 juni 2009

Söndagspoker och golf

De kanske läser min blogg på Viasat Golf?
Igår startade de livesändningen hela otroliga 30 minuter före utsatt tid.....men då hade spelarna bara varit igång i ett par timmar.

Angående Henrik Stenssons ojämnhet där han ena dagen presterar golf på absolut världsklassnivå, för att nästa dag skjuta runt 80, hade Tobias Bergman på Golf.se en träffande liknelse.

"Att se Henrik Stenson spela golf är som att sätta ipoden på random, blunda och hålla tummarna.

Ofta är det AC/DC som kommer ur högtalarna.

Emellanåt kan det vara Sahara Hotnights.

Men då och då dyker Kalle Jularbo oväntat upp och river av några gamla klassiker, trots att du egentligen trodde att han var raderad från spellistan vid det här laget."

Tyvärr har svenskarna fallit ifrån ju längre US Open pågått. Peter Hansson spelade jag till 600 ggr på vinst innan start eftersom jag tyckte förutsättningarna passade honom, och det började ju bra med en 66:a. Generellt sett är det alltid för högt odds på svenskar på Betfair eftersom så många engelsmän och amerikaner älskar att spela sina landsmän.

Problemet är bara att svenskarna aldrig vinner....ja, om vi inte räknar tjejerna förstås...

Jag passade på att spela fyra online-turneringar framför tv:n. På 24hPokers 50k garanti kom jag åter igen till finalbord. Förra veckan kom jag på 10:e plats. Den här gången kom jag nia. Logiskt sett är det bara åtta veckor kvar till vinst....

Jag kikade lite på var bloggbesökarna kommer ifrån häromdagen. Största delen kommer av förklarliga skäl från Sverige. Sedan har jag ett par vänner som bor i Madrid och på Malta. En hel del besök därifrån. Dessutom är det trafik från bl.a. LA, Vegas och Brasilien. Ja, lite överallt ifrån faktiskt.

Men det roliga var två besök från Kathmandu i Nepal. Svensk pokerspelare på själavandring som letar efter sanningen?

Alltid kul att stå till tjänst!

2 kommentarer:

PLO mannen sa...

Måste bara lägga in en liten snabb kommentar!
Du skriver för jävla roligt alltså. Lätt, träffsäkert och med en kul blandning sport och poker,
LYCKA TILL MED ALLT!!!

Peter Eichhardt sa...

Tackar!
Jag var lite orolig ett tag att jag skrev tungt, missade målet och alldeles för mycket om golf och poker. Hehe.

Skämt åsido, skriv gärna kommentarer. Det uppskattas.

Lycka till själv.

MVH Peter