onsdag 10 juni 2009

Kvitterat

Så lyckades Pittsburgh kvittera till 3-3 i matcher efter ytterligare en hård, hård match. Pingvinerna ledde med 2-0 och såg starka ut, men Detroit reducerade till 2-1 med tio minuter kvar. Efter det var det hård press men pingvinerna lyckades rida ut stormen. Bägge målvakterna var alldeles enastående och nu blir det en sjunde och avgörande match i Joe Louis Arena på fredag natt.

Det ska mycket till för att jag ska missa den!

På eftermiddagen hade Emma terminsavslutning i ridskolan med diverse lekar, typ midsommarlekar med sked o potatis, snurra runt ett spö, leta efter sockerbit i mjöl etc. Jag försökte ta lite bilder men eftersom jag samtidigt skulle agera funktionär med att hjälpa tjejerna upp på hästryggen blev det inte så många bra bilder.
















Emma käkar kex o försöker vissla.

Ungefär
som då jag skulle fotografera när delfiner hoppade runt vår båt på någon semester. Det blev mest...hav. Men havet var ganska fint med solljuset i bakgrunden.....

Därefter åkte jag till rangen och slog lite bollar. Det kändes fortfarande bra. Vi får se hur det blir i morgon på Troxhammars GK. Det blev bara två hinkar så att jag skulle hinna hem till Sverige - Malta. Bortsett från en kvart i andra halvlek var spelet inte mycket att hänga i julgranen. Mycket slarv och felpass, men fokus var väl inte hundraprocentigt med tanke på det lätta motståndet.

Jag läste på svt text-tv att: "Malta var dock nära att ta ledningen i första. De fick en trippelchans där Andreas Isaksson briljerade i mål."

Allvarligt talat. Vad förstår den skribenten om fotboll?

Till att börja med kastade Isaksson ett uselt utkast till Svensson som direkt togs om hand av maltesernas Muscat. Sen sköt han lååångt utifrån och istället för att tippa skottet till hörna satte Isaksson bara upp handen för en fösning rakt ut framför fötterna på framrusande maltes. Eftersom det var just en maltes och inte en hygglig fotbollsspelare blev det inget mål då denne inte lyckades lyfta bollen över en liggande målvakt.

Sannerligen briljant!


Det verkar inte som om sammanhållningen är den bästa i laget, för den delen. När ska Lagerback avgå?

Jag spelade tre nätturneringar efter bollen. I den första åkte jag ut hand nummer två med AA mot KK. Inga problem. Upp med en kung bara.

I nästa turnering spelade jag längre och där hade jag bara otur.

I den tredje turneringen gick jag ännu lite längre. Mörkarna var 150-300. Jag hade 12000 i marker och höjde till 850 på knappen. Stora mörken höjde tillbaka till 2800 (han hade lite mer marker än jag). Jag höll AQ. Vi hade bråkat med varandra en del tidigare så hans höjning behövde inte betyda att han hade en stark hand. Jag höjde tillbaka till 7700 varpå han gick all-in.

Nu var det inte så kul att sitta med AQ längre men oddsen gjorde ju att jag självklart synade. Givetvis visade han KK.

Men den här gången hade jag inte otur. Tvärtom! A 5 5 på floppen, följt av en sexa på turn och helt plötsligt var Röt-Peter nästan chipleader i turneringen med drygt hundra gubbar kvar.

Ja, om det inte vore för den lilla detaljen att en kung dök upp på sista kortet.
Man kan ju inte ha röta jämnt...

Jag återkommer efter golfrundan i morgon.

Inga kommentarer: