söndag 7 juni 2009

0-1

Suck! Ett håglöst Sverige får stryk av Danmark som inte åstadkommer något utöver målet när Micke Nilsson totalmisslyckas med en klackrensning. Patetiskt!
Vad tänkte han på? Otroligt nog var han en av de bättre spelarna i Sverige i mina ögon. Majstorovic var som vanligt lysande. Men resten var ju pinsamma!

Isaksson osäker. Mellberg är ju bra i luften och ofta välplacerad defensivt, men vilket träben! Hans lyftningar framåt oftast ut i tomma intet och sen har ju karln skygglappar på sig när han ska passa i sidled. Har han bestämt sig för en mottagare kan han ju inte ändra sig. Noll split vision!

Mittfältet kom aldrig in i matchen. Chippen och Elm försökte men det hände aldrig något. Andersson var kall. Källström slog passningar två meter för högt på löpande band. Zlatan och Henke var iskalla.

Först på slutet efter bra byten började det röra på sig men ändå ingen utdelning. Även om vi vinner alla resterande matcher måste andra resultat spela oss i händerna. Nu kan vi glömma ett slutspel i Sydafrika. Jag hoppas fortfarande men det smärtar när jag inser att vi är för dåliga.

Det måste väl ändå vara dags för att ledarskifte. Lagerbäck har tagit oss till fem raka slutspel. Mer än godkänt, men väl där har det oftast blivit besvikelser. Ett bra ledarskap innebär att motivera spelare till bra prestationer och där misslyckas han kapitalt.

Jag menar, man måste inte heta Hiddink, Mourinho eller Sir Alex för att tända en världstjärna som Zlatan. Eller Henke. Men på senare tid underpresterar de ständigt i landslaget. Någonting är fel. Dags att kliva åt sidan Lagerback (som han uttalades i Spanien i somras)!

Jag får trösta mig med nya smällkarameller mellan Zäta och Malkin om en stund. I morgon blir det förhoppningsvis också en rysare mellan Roger o Robin Roland Garros. Sedan har vi ju söndagsturneringarna på nätet.

Jaja, livet går vidare, men snälla kan vi inte få en ny förbundskapten?

Inga kommentarer: