söndag 14 juni 2009

Blöt morgon

Min lillebror är assisterande banchef på Vasatorps golfklubb i skåne. När jag pratade med honom för någon månad sedan muttrade han något om att grundvatten-nivån var alldeles för låg. De var i akut behov av regn.

Ett engelskt ordspråk lyder: "Be careful what you wish for. You might get it."

Grattis till Pittsburgh!

Att lyckas slå Detroit på bortaplan i en avgörande match är stort. Det verkade som om rödvingarna var mer tagna av stundens allvar och kanske allas förväntningar, så de fick inte alls igång sitt vägvinnande spel. Pingvinerna ledde med 2-0 och trots ett flertal powerplay för Detroit såg det ut som om Pittsburgh skulle hålla undan.

När det var 6-7 minuter kvar drog svenske backen Jonathan Eriksson in ett rungande slagskott från blå linje och sedan var det full rulle. Kronvall prickade ribban klockrent och Lidström var tiondelar för sent ute för att kvittera i slutsekunderna.

Ruskigt spännande men inte orättvist, även om jag höll på Detroit.

Senast jag var nere i Madrid såg det inta så bra ut ekonomiskt. ALLA byggprojekt var lagda på is och folket var väldigt nedstämda och pessimistiska. Real Madrid verkar inte bry sig särskilt mycket om någon så kallad finanskrasch...

Mitt älskade Man United får en MILJARD för en spelare. Visserligen var Ronaldo bäst i världen. Speciellt
som han spelade förra säsongen, då han var outstanding, men en MILJARD! Sjuka pengar. Jag blev faktiskt inte förvånad eller besviken.

Han är ju en fantastisk spelare som skapar massvis med chanser och mål, men samtidigt har han utvecklats till en gigantisk gnällspik, och jag orkar inte se alla hans gester och viftningar med armarna längre. Tydligen tänker sir Alex spendera hela miljarden på spelarinköp. Ska bli kul och se vad det blir.

Det lär ju inte bli några video-juggar.....

Inga kommentarer: