fredag 12 juni 2009

Swinging in the rain

Det blev ett litet uppehåll i regnet idag. Jag var full med energi och träningssugen så jag bestämde mig för att köra till rangen i Tyresö. På vägen ut kom jag ihåg att jag glömt ställa bilen i garaget igår. Vi hade ställt den på parkeringsförbud när vi lastade matkassarna ur bilen. Jag bävade för en p-bot eftersom p-lisorna brukar vara flitiga på vår gata.

Jag slapp en bot och som bonus var bilen nytvättad.....okej, nysköljd.

Jag säger "GL" till ägaren av den här bilen när han ska ut och köra i regnet.


Väl ute på rangen var det full aktivitet!

Jag slog fyra hinkar, c:a 200 bollar, innan jag började bli trött och tappa koncentrationen. Jag brukar jobba mig igenom alla golfklubborna så att jag får träna på alla slag. Av någon anledning brukar jag komma strax innan stängningsdags så när personalen börjar köra med sina bollplockare brukar jag ha kommit till drivern.

För er som inte spelar golf är det den klubban man slår längst med. På en vanlig drivingrange ligger 99% av alla bollar mellan 50 och 220 meters avstånd från utslagsmattorna, dit medelsvensson brukar slå dem.

Jag slår lite längre. Bollkallarna brukar inte se helt nöjda ut när mina drivar landar på 250-270 meters avstånd när de kör omkring på tvåhundringen...

Men jag är inte elak. Jag brukar ta med mig den tomma hinken tillbaka till bollautomaten, så de får mindre jobb.

Ikväll vilar jag från poker. Det får bli någon film med Lena innan matchen med stort M börjar inatt kl 2.

- Det blir som att spela en OS-final, där precis allt står på spel.

- Stora matcher är speciella och det här är en av de största jag spelat.


Sagt av Nicklas Lidström

Inga små ord av den störste backen i Sverige, kanske i världen, genom tiderna.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, du är ju för snäll. Själv brukar jag göra allt för att få bollarna att gå så lågt som möjligt så att jag har chansen att träffa framrutan på fordonet bollkallarna framför.

/ Bluff-Gurra

Peter Eichhardt sa...

Jag kanske slår lite hårdare på bollen än du, käre Gurra. Jag vill ju inte bli åtalad för mordförsök...

;-)