onsdag 24 juni 2009

Äntligen sommar




Jag och Lena tog en lugn dag i solen idag. Vi cyklade ner till Flatensjön och slappade lite i solen. Ingen golfträning idag. I morgon är det möjligt att vi sticker ut till Sandhamn för att kolla båtarna segla iväg till St:Petersburg i Volvo Ocean Race. Micke kanske skulle plocka upp oss med sin båt. Vi får se hur det blir.

Jag spelade två tävlingar online när jag kom hem. I den ena fick jag ett intressant läge.
Blindarna är 100-200 och jag får KK på lilla blinden. En kille i tidig position höjer till 525 och får syn av killen direkt efter. När det kommer till knappen minihöjer han till 1050!
Jag har drygt 7500 i marker och de andra har mer. Det luktar ju mycket AA, men samtidigt...
Online idag är ju väldigt oförutsägbart. Om jag synar kommer bägge bakom att syna och jag blir först att agera mot tre andra där jag inte har en aning var jag står. Floppen kom ett ess så jag hade bara förlorat mina 1050 hade jag valt att bara syna. Men går det verkligen att bara syna med KK i det utsatta läget?

Jag gick i varje fall all-in, fast jag kände olust. De andra två passade och minihöjaren hade givetvis AA och jag åkte ut.
Vad säger ni? Går det att bara syna där?

Emma åkte till kusinerna för en vecka sedan. Tidigare somrar brukade vi ringa åtminstone varannan dag för att prata med henne, men hon var alltid på väg till studsmattan, hundarna, katterna, bassängen osv. så vi bestämde att hon kunde ringa när hon hade lust eller saknade oss istället.

Hon har ringt en gång! På en vecka. Det verkar som om mamma och pappa saknar skitungen lite mer....
Å andra sidan förstår vi att hon trivs bra där nere.

Hittade mer material om golfpubliken i New York.
Johan Edfors klär sig ofta i vita puma-kläder.
Påminner en del om Federer i anletsdragen. Han har axellångt hår och trimmat helskägg.

En åskådare ropar till honom: "Looks like Jesus!"
Det hade tydligen ingen bra effekt, eftersom Edfors därefter slår sin putt 3 meter för kort!
Då ropar nästa åskådare: "Looks like Jesus. Putts like Mary!"

Jag förstår att spelarna gillar publiken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena.

Tror inte det spelar så stor roll om du synar eller går all in, resultat kommer ju bli det samma ändå.
Det kommer inte komma ett ess på floppen och då lägger du inte din hand i alla fall.

Peter Eichhardt sa...

I det här fallet var det ju inte så. Eftersom det kom ett ess på floppen hade jag kommit billigt undan.

Frågan var mer generellt om det kan vara korrekt speltekniskt att bara syna preflop. Jag har svårt att tro det.

mvh Peter