tisdag 9 juni 2009

Måndagsgolf















Någon som tror att jag kom en timme före start så att jag hann värma upp? Nähä.
Ja, varför ska jag det. Det har jag inte lyckats med de senaste 40 åren...

Ändå kände jag mig avslappnad och mjuk i muskulaturen, vilket innebar att jag slog en del bra slag första nio hålen på International Golf Arlanda. Men pga dålig puttning blev det bara 16 poäng. Verkligheten och stelheten kom i kapp mig sista nio då jag avslutade med 12 poäng...

Återigen en fin dag med lite solsken och blåst. Alltid skönt att röra på sig i friska luften. Efteråt åkte jag till Alec's golf i Tyresö och slog ett par hinkar för att hitta bättre bollträff. Under tiden ringde Gino som var hungrig. Vi stack till Göteborg och Frej kom också dit. Sjukt att åka 40 mil för en bit mat....

Som alltid i deras sällskap var det übertrevligt och maten var helt okej. Gino var väldigt förtjust i sin mat, i synnerhet desserten, som vi alla tre slevade i oss. Mjölkchokladsbrulé med apelsinsallad. Den slank ner. Jag får väl cykla ett varv extra runt Flatensjön...


För er som inte känner till det finns det en krog i Hammarby Sjöstad som heter Göteborg. Visserligen är de flesta pokerspelare sjuka, men så sjuka är vi inte...
Inte än.














Tyvärr hade jag bommat att det var en extra vilodag i hockeyn så jag får vänta till i morgon natt innan match 6 mellan rödvingarna och pingvinerna. Ska bli kul att se om Malkin och Crosby lyckas behålla kylan och nerverna den här gången. Sist blev de totalt utspelade av Detroit och fick smaka 5-0 i arslet.

Pavel Datsyuk var tillbaka i Detroit och var alldeles lysande. Malkin började kanonbra men efter 12 minuter höll han inte upp huvudet när han dribblade omkring i egen zon och åkte på en jättepärla av Datsyuk, som också är ryss. Inga fångar tas i Stanley Cup-final....
Tacklingen var klockren och Malkin var förlorad efter det. Både han och Crosby blev skitgriniga och frustrerade ju längre matchen led och åkte på flera onödiga utvisningar. Bl.a slashade Crosby Zäta på vaden på öppen is. Hur synligt och korkat som helst. Två minuter i snickerboa.

Detroit gjorde tre mål i powerplay...

Jag fick ett mailsvar från supporten som löd att eftersom jag fick mer utbetalt än insatsen i turnerigen igår kunde jag inte kompenseras på annat sätt!

Det lät ju väldigt förtroendeingivande när felet ligger hos dem, eftersom deras server har brakat. Hur kan de inte stoppa turneringen när större delen av fältet råkar ut för det?
Om det är deras rutiner blir man ju inte direkt sugen att investera mer pengar hos dem. Vi får väl se hur det hela slutar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Peter. Har hittat din blogg efter att vi delade platsen på sm. Underhållande läsning måste jag säga. Fortsätt så.
Mvh Jonas

Peter Eichhardt sa...

Tackar. En gör så gott en kan. Hoppas att vi får dela fler priser i framtiden. Fast vi kan väl kapa 10 placeringar?

Peter

Anonym sa...

Varför inte? :)

Anonym sa...

Oj! Jonas var det som skickade igen, :)
Mvh Jonas