tisdag 9 juni 2009

Alec's

Jag gick och la mig tidigt....i morse. Kom inte i säng efter att ha fastnat framför datorn. Utan att spela! Ibland drar timmarna bara iväg.
Vilken tur att internet bara är något förbigående enligt våra framsynta politiker
.

"Internet är bara en fluga. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet." - 12 maj 1996. Ines Uusman, IT-ansvarig minister -

Oj, så fel det kan bli ibland...



Jag var tvungen att kolla på Tiger Woods avslutning i söndags som jag spelat in. Han sköt 65 efter att ha träffat alla fairways! Woods! Träffade alla fairways! Och, ja, han använde drivern.

Ni förstår själva hur osannolikt det låter, men han har specialtränat på att hålla huvudet högt. Annars doppar han skallen rätt kraftigt när han är på väg ner till bollen i tillslaget. Det funkar tydligen....

Jag tror att oddsen på majorvinster sjönk i kapp med övriga spelares egna förhoppningar de närmsta åren. Men vi har ju vår Stensson. Förhoppningsvis kan han tända till nästa vecka när det är dags för US Open.

Själv blev jag som alltid inspirerad av att se hans underbara svingrörelse och drog till Alec's för att försöka med min egen. Det gick MYCKET bra! Jag lyckades dra ner på tempot i baksvingen så att jag byggde upp mer energi i träffen. Och som det gick! Bollarna flög som spjut mot sina mål.


Fyra hinkar gick åt. Här är den första.

Jävlar vad gubbarna ska få åka på torsdag när vi spelar Troxhammar!

Nu ska jag ut och åka lite skateboard med Emma. Hoppas mina leder är intakta om en timme.

Inga kommentarer: