måndag 26 december 2011

PCA på Bahamas

Jag har haft lite flyt och åker till Bahamas den 5:e januari för att spela PCA:s main event som kostar 10 300 dollar. Jag har inte varit där och spelat tidigare men vad jag förstått är det väldigt bra värde i den turneringen med över 1500 deltagare och ett förstapris på över 2 miljoner dollar de senaste åren.


Nu lär det bli lite färre deltagare efter vårens debacle med DOJ, men PokerStars skriver att den 13:e december var det 529 anmälda, så det kanske blir 1000-talet spelare ändå.

http://www.pokerstarscaribbeanadventure.com/


För att fler ska få dela min upplevelse tänkte jag sälja ut lite andelar. Jag säljer max 50% och varje procent kostar 100 dollar, men eftersom jag vid någon vinst måste betala 30% skatt i Sverige blir verkningsgraden 70% på era investerade pengar.


Av den anledningen tar jag inte överbetalt utan säljer procenten till det nominella värdet. Anser ni att jag slår fältet med 30% (vilket jag själv utan tvekan anser att jag gör) så föreslår jag att ni slår till snarast.


Jag kommer att blogga så ofta jag förmår och även uppdatera framåtskridandet markermässigt på twitter.


Alla som är intresserade, eller om ni har några frågor, kan höra av er på mail/meddelande. I synnerhet ni som är erkända turgubbar....


Mvh, Peter.

2 kommentarer:

Kristoffer sa...

Hur gör man om man vill köpa en andel?

Peter Eichhardt sa...

Skicka ett mail till:
petereichhardt at hotmail punkt com

och berätta hur mycket du vill ha så mailar jag dig info.

Mvh
Peter