måndag 14 december 2009

Äntligen lite poker!

Igår spelade jag poker för första gången på nästan två veckor. Efter allt flyttande och snörvlande kände jag mig äntligen lite motiverad för lite söndagsturneringar.

Trots att jag klev upp tidigt i ottan, redan kl 11, och höll på med att sätta upp hatthyllor och klädhängare, skruva fast bokhyllor för att sedan sortera böcker i över 8 timmar var jag ändå taggad när jag började spela vid sex-tiden på kvällen.

Som vanligt på söndagar spelade jag 5-6 turneringar. Uppehållet verkade inte ge mig någon extra tur så tyvärr åkte jag ut i jämn takt från turneringarna utan att ta mig till prisplats. Utom i en turnering.

Entraction har avslutat sitt samarbete med Boss Media och deras nätverk IPN genom den gemensamma plånboken som gjorde att man kunde spela på ett IPN-skin som hette Cardroom2. Jag var inte riktigt uppdaterad på svängarna och blev lite ställd när jag inte kunde logga in på C2.

Efter en snabb googling för att fatta läget öppnade jag snabbt ett konto på ett annat IPN-skin och satte in 200 euro så att jag precis hann registrera mig till deras 100k garanti. Det var nära att det slutade lyckligt men till slut åkte jag ut, förvisso på finalbordet, men innan toppplaceringarna med lite roligare utbetalningar. Några tusen euro fick jag för besväret i varje fall. Och lite mersmak på fler pokerturneringar nu när flyttdammet börjar lägga sig.

Kanske till och med lite mer bloggande....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lite mer bloggande tack! :)

Jonas

Anonym sa...

+1

Peter Eichhardt sa...

Ska försöka, Jonas.

Bloggens kortaste kommentar..ska försöka spela mer också...