tisdag 8 december 2009

Radioskugga

Jag lever fortfarande!

Senaste veckan har varit enormt uttröttande dock då jag hållt på och slipat, tejpat, målat, fixat och donat, samtidigt som jag för ovanlighetens skull blev sjuk i något influensaliknande.

Kan man hoppas att det var svininfluensan?

I vilket fall har jag varit helt slut varje kväll och motivationen inte den bästa varken för poker eller bloggskrivande. Förhoppningsvis blir det bättre när vi väl flyttat och börjar övergå till mer normala rutiner.

Egentligen skulle jag ha åkt till Warszawa för att spela Unibet Open, men insåg att det skulle vara en omöjlighet med tanke på flytten. Jag siktar på Budapest istället. Kommer att bli intressant då Ungern är ett av få länder jag inte besökt, förutom någon timme på sjuttiotalet innan vi blev ombedda att återvända ur landet. Vem säger att kommunister inte är/var långsinta?

Att jag aldrig varit i Ungern är ganska otroligt med tanke på att jag har 100% ungerskt blod i ådrorna. Kanske med en air av svenskhet eftersom jag är född och uppvuxen här. Jag väntar trots allt på att mitt kölapps-nummer ska matcha displayen innan jag kliver fram, även om det är trettio nummer dit och ingen verkar dyka upp när kassörskan trycker på nästa-knappen.

Nej, nu måste jag åka till ursvenska Bauhaus och handla några lister och karmar....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då är du verkligen svensk Peter :)

Har heller aldrig varit i Ungern men har hört att det ska var fint där. Speciellt runt Balaton sjön. Men det kommer nog en tid när man kommer dit också.

Mvh Jonas

Peter Eichhardt sa...

Du får väl försöka kvala in till Budapest-turneringen så har du chansen!

Anonym sa...

Försöker Peter, försöker. :)

Jonas