torsdag 24 december 2009

God Jul!

Resultaten har inte varit någon höjdare den senaste tiden så i förrgår gav jag mig iväg till härbärget på Maria Prästgårdsgata 32 b på söder. Jag var lite tidigt ute vid 18-tiden och ingen svarade vid porten trots att jag ihärdigt ringde på.

Med flackande blick och svetten lackande gick
jag desperat runt hela innergården. Hur skulle jag komma in?
Till slut raspade det till i en högtalare vid en ingång jag inte upptäckt i min dimmiga desperation.

"Vad gäller saken?", hördes en röst. "Jag måste in.", kved jag. Han granskade mig och öppnade ytterdörren via en knapp bakom sitt pansarglas. Innerdörren öppnade han med nyckel,
ungefär som på en kortklubb...

När man flyttar lyckas man äntligen sortera ut en massa onödigt skräp. Framför allt kläder man i någon konstig form av hopp och hybris införskaffat. Ni vet den där skjortan som satt så fint i butiken, men sedan för alltid hängt i garderoben...för att inte tala om de sandfärgade smalspåriga manchester-brallorna...

Nu stod jag där med en säck full av gamla varma, stickade tröjor som skulle komma väl till pass för de hemlösa nu när julen för en gångs skull var så kall. Portvakten såg tacksam ut och jag önskade honom en god jul.

Så bli inte förvånade om ni ser en uteliggare leta tomburkar i en papperskorg iklädd en knallgrön, stickad skidtröja med polokrage och lite brodyrmönster av märket Himalaya i mellandagarna.

Igår slog det mig att bloggskrivande kan ha fördelar. Man slipper skicka jul-sms!(julkort var det ganska länge sedan nu....)

De släkt,vänner och bekanta som inte bemödar sig att läsa min eminenta blogg kan gott vara utan julhälsningar!

Så, från oss alla till er alla:

EN RIKTIGT GOD JUL!

3 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul Peter!

Mvh Jonas

donRollo sa...

Tjena mors Peter.
Jag driver sajten www.donRollo.se som är en poker community. Vi har en månadsturnering som spelas en gång i månaden på SvS. Nu på tisdag 29/12 så spelas årsfinalen. Då har det uppkommit två vakanta platser som jag tänkte fylla med jokrar, företrädelsevis då etablerade pokerspelare. Har du lust att ta en jokerplats så mejla till poker@donRollo.se senast måndag så skickar jag lösenordet. Finalen spelas klockan 21.15 kommer att ha 10 deltagare. Det kommer att delas ut pokaler till top 3 :) Har du inte lust så kanske du kan tipsa om någon annan känd pokerprofil. Ha ett nice 2010 hur so helst :) /donRollo

Peter Eichhardt sa...

Hej donRollo.
Jag har legat lågt med internet och blogg över julen. Det är inte av oförskämdhet jag inte svarat tidigare. Jag får bli joker en annan gång...

Ha ett bra 2010 själv.
Peter