fredag 17 februari 2012

Frukost

Jag sov väldigt gott i nästan 10 timmar. Sängen får betyget 7,5 på en tiogradig skala. Det är MVG. Jag kan bara minnas att jag haft en tiopoängare en gång och det var på Marriott i Phuket. Min egen Hästens kommer bara upp i nio, tyvärr. (samma som Wynn för den delen). Jag kanske låter som prinsessan på ärten men efter att ha sovit på fler obskyra parkbänkar, busshållplatser, parkeringsgarage (under fronten på en bil...) och järnvägstationer i mina resande ungdoms dagar än halva svenska folket sammantaget, vet jag att uppskatta en riktigt bra säng!


Jag gled ner för lite frukost halv elva. "Stängde kl.10" sa servitören (manligt kön). Ingen chans för ett undantag, fast maten stod framme. Det fanns dock en annan frukost på en högre våning sa han. I receptionen hörde jag mig för. "Vilket rumsnummer har du?" kom motfrågan. Jag började med tolv (våningen) och letade någon mikrosekund efter de övriga två siffrorna, men redan där såg jag i ögonen på receptionisten att det var inte rätt svar. Jahapp, det var tydligen en speciell VIP-frukost.


"Jag ska göra ett undantag för dig idag och se till så att du kommer in. Men bara idag." sa receptionisten (kvinnligt kön) Charmen funkar tydligen fortfarande bättre på det motsatta könet...


Så mycket bättre var inte frukosten där men nu är jag i varje fall lagom påfylld med energi.


Undrar hur rummen ser ut på de bättre våningarna när mitt standardrum är så här pass stort?








Nej, nu är klockan 12 här. Dags att gå och kriga. Vi hörs! Twitter


Inga kommentarer: