måndag 20 februari 2012

Sao Paolo - söndag

Efter att ha tränat och spelat lite poker online på lördagen kände jag att energin tog fullständigt slut på kvällskvisten. Därför blev det varken karnival- eller nattklubbsbesök. Av någon anledning vaknar jag efter bara 5-6 timmars sömn de senaste veckorna och känner att jag sovit klart. Inte råpigg men ändå inte trött, så jag ser ingen anledning att försöka sova vidare. Facit blir att efter någon vecka saknas en hel del timmar och då kanske det blir lite längre sömn. 


På söndag morgon var jag lite piggare och knallade iväg till ett köpcentrum som heter Morumbi shopping och låg c:a 20 minuters promenad från hotellet. Jag glömde datormusen hemma och jag hatar att använda musplattan. Ingen fara sa de i receptionen, "på Morumbi finns det mesta, det är ganska stort".


Ganska, som i att Maracana-stadion var ganska stor på 1900-talet. Det kändes som att varje våning hade ungefär samma golv-yta som hela NK och jag fick aldrig kläm på hur många våningar det var, minst fem i varje fall. Jag kom dit vid halv elva-tiden men det var oroväckande lite folk. De kanske öppnade elva?


Jag gick runt och orienterade mig samtidigt som jag försökte logga in på deras wifi, vilket inte gick så bra. Det började sakteliga strömma in folk men klockan elva öppnade inget. Okej, jag får väl vänta till tolv då när det öppnar, tänkte jag. Jag skulle spela en större satellit klockan två, så då behövde jag vara på hotellet.


Efter ett tag fick jag syn på en anställd med headset som var vakt/informatör och frågade var vissa butiker låg och om de öppnade tolv. Nej, butikerna öppnar klockan två! Men restaurangerna på bottenvåningen öppnade nu.
Min portugisiska är inte den bästa men jag brukar ta mig runt med en salig blandning av olika varianter.


Klockan två! Jahapp, brassarna var tydligen inte morgonpigga... Nere i källaren började det dock fyllas upp rejält med folk som tog en söndagslunch innan shoppingen. Turligt nog insåg en elektronikbutik, FNAC, som låg där nere potentialen och öppnade redan tolv. Jag fick tag i min datormus och en mango-smoothie senare traskade jag tillbaka till hotellet. Flipflop och bikini-inköp till flickorna där hemma fick vänta till måndagen.


Satelliterna gick sådär och jag funderade på att återvända till Morumbi när jag avslutat dem, för att få shoppingen avklarad. Ett rejält åskväder med biföljande ösregn fick mig raskt på andra tankar och det blev en kväll med onlineturneringar framför datorn. Den nyinköpta musen visade sig inte vara en turmus... i vilket fall hade den ingen nybörjartur, men den får fler chanser!


En "lustig" hand som uppstod var följande:
Jag var väldigt aggressiv vid ett löst bord så följdaktligen var det inget konstigt att vi hamnade all-in innan floppen i en JÄTTE-pott med följande händer.
Jag hade JJ, mr X hade TT och mr Y hade AK.
Floppen kom AT8.... suck, det gick inte den här gången heller.
Turn var en knekt! Tjohoo, det gick visst det!
Sista kortet var givetvis en dam för att testa min mentala stabilitet, och nej det gick tydligen inte den här gången. Men nästa gång, då jävlar får musen visa vad den går för!


Idag blir det åter Morumbi (de öppnar 10 på vardagar) och om jag hinner: Museu de Arte de São Paulo.


En elektrikers våta dröm...eller mardröm?


Bra förutsättningar för cyklister. Kanske bara på söndagar?

Var kissar toffelhjältar?

Någon hade haft kul med klipp o klistra i omslagspapper. De har byggt en hel stad.




Inga kommentarer: