torsdag 24 september 2009

Lugna dagar

Efter Prag-resan har jag tagit det väldigt lugnt. I söndags såg jag det fantastiska derbyt mellan ManU och City. Jag var i luften när matchen gick men Lena spelade in den åt mig. Eftersom matchen drog ut på tiden stannade inspelningen i 93:e minuten när det stod 3-3. Sedan hände väl inget märkvärdigt….

Tack och lov kunde jag se slutet i en eftersändning. Jag säger bara WOW! Så ska ett derby vara. Fullsatta läktare, mycket känslor, två lag i form, vackra mål och nervösa misstag. Sir Alex var nog inte helt nöjd med Foster och Ferdinand efteråt. Jag tycker United spelar en fotboll just nu som få lag kan matcha. Deras passningar på ett tillslag till varandra är stenhårda skott och det går ruskigt fort emellanåt. Ska bli kul att följa Champions League den här säsongen med Barca och Real som motparter. Kan bli tidernas CL-säsong!

På söndagkvällen spelade jag några online-turneringar fast jag var ganska trött. Söndagarna är trots allt chans för storkovan. Jag fick ett par pengaplaceringar och längst kom jag i Unibets 100k-garanti. Med över 1000 spelare kom jag på runt 25:e plats efter en smakstart. Det är en 55 euros rebuy-turnering och man får 2000 i marker för det. Jag började med ett dubbelt inköp och efter en stund hade jag jobbat mig upp till 8300 när följande hand utspelades.

Mörkarna är 100-200 med 20 i ante. Första spelaren lägger sig. Nästa spelare “dubbelace” synar 200 och så gör även nästa, ”XAC”. Nu höjer “snake96” till 600. Övriga passar fram till mig som har 99 på lilla mörken. Jag väljer att syna då alla är ganska djupa. Bägge limparna synar också. Potten är nu på c:a 2800. Floppen kommer 9 6 5 varav två hjärter. Mums!

Alla checkar till “snake96” som går all-in med 7240! Jag synar och “dubbelace” går också blixsnabbt all-in med 5220!

Ormen har KK vilket var ganska troligt, men vad har dubbelace? Flushdrag eller triss? Kanske stege till och med?

Inte då! Han har sitt alias, AA! Turn parar sig med en femma och river är en åtta. Dubbelace var verkligen ute med långreven och fiskade. Limp och sedan bara syn trots omslag med syn samt en spelare bakom. Verkade som om han ville bli utköpt. Istället för att han dubblade upp lugnt och fint mot kungarna fick han sätta sig på läktaren, samtidigt som jag skopade hem 22,5k och blev chip-leader. En så kallad smakstart…

Sedan dess har det inte blivit någon poker utan vi har kikat på lite filmer istället. Bl.a “Street Kings” som är en blandning mellan “LA confidential” och “The Shield”. Bra story och hade de bara haft en bättre skådis än Keanu Reeves i huvudrollen, som totalt misslyckas med att spela desperat alkoholiserad snut, hade filmen varit riktigt bra. En annan skön film hette “The air I breathe”, återigen med Forest Whitaker, som jag gillar, i rollistan. Andy Garcia är också med och jag tycker han borde vara med i fler filmer. Det är få som kan spela en kolerisk latino till perfektion.

Negreanu driver friskt med några pokerkändisar i sin blogg. Läs i synnerhet Hellmuth-“bloggen”. Den är obetalbar! Och inte så långt ifrån hur den gode Phil uppfattar sig själv.

Nu är det dags för lite arbete. Omaha-turneringen på 24h bl.a. börjar snart.

Inga kommentarer: