torsdag 3 september 2009

Mästarskyltning

Idag åkte vi till Lidingö för att titta på lägenheten. Emma och Lena var i Spanien när det var visning och de var nyfikna på hur den såg ut. För säkerhets skull hade jag baissat (sänkt förväntningarna, inget annat) den lite men det var onödigt. De tyckte båda om den. Den är lite mindre, 102 kvadrat, än vår nuvarande men läget är kanon. Lugnt och grönt område med 100 meter till skolan för Emma. Två balkonger med lite tallskog, som jag avgudar, utanför. (Det kan bero på att jag efter många års sneda utslag älskar de grenfria stammarna så att man kommer ut på fairwayhelvetet igen…)
Efteråt åkte vi till skolan och turligt nog råkade vi på rektorn som genast guidade oss runt under en halvtimmes tid. Hon gav ett underbart intryck och skolan verkade mysig. Jag är övertygad att Emma kommer att trivas.
När vi var klara kände vi oss hungriga. Solen sken och jag hade en gammal lunchbiljett på Ullna GK i plånboken. Maten är god, om än litet urval, och utsikten över Ullnasjön slående vacker så vi åkte dit för en matbit. Givetvis tornade mörka moln upp sig när vi kom dit så vi fick sitta inomhus, men när det var dags för kaffe och grönt te (för mig) samt lite glass (jag provsmakade bara) sken solen och vi kunde sitta och stortrivas ute på terrassen. Är man i krokarna av Åkersberga och är lite småhungrig kan jag varmt rekommendera stället.
Ullna sep 09 (3) Ullna sep 09 (13) Ullna sep 09 (7)
Har ni tur slipper ni dessutom höra Anders Timell stå och gasta för att få lite uppmärksamhet
På vägen hem hämtade jag bucklan jag vann i Barsebäck förra året. Jag hade lämnat in den för att skyltas med “2008 Peter”. Egentligen borde jag ha bett dem sätta på en skylt med “2009 Peter” också, för att spara tid och pengar, men det hade kanske uppfattats på “fel” sätt av mina mottävlare.
Pokalen
Jag hann även med några hinkar ute på rangen i Tyresö innan det blev mörkt. Slagen satt och det kan bli riktigt roligt på Bro-Hof i morgon. För att inte tala om i Skåne med början på fredag. Jag ska hålla er uppdaterade.
Wicked Chops-grabbarna postar det här inlägget som de hittat hos Tiltboys. Någonting för hängivna sten-sax-påse-utövare. Man kan alltså köpa det här motivet på t-shirts, muggar etc. Jag tyckte att det var roligt, även om det är barnförbjudet Emma, men hur sjuka är de som säljer grejerna när man kan få det i barn och babystorlekar. Till och med på en haklapp! Inte normalt!
Pink har mognat rejält och gör riktigt bra låtar nuförtiden.
Men vänta! Har hon hyrt in Robert Smith? När jag lyssnar på gitarren hör jag gamla goda The Cure överallt. Jag får gräva fram cd-skivorna. Inte vinyl. Så gammal är jag inte.

Förresten, jo, det är jag….



2 kommentarer:

Indiscreet sa...

Sjukt, jag tänkte Inbetween Days redan innan jag såg att det var den du hade postat alldeles under.

Själv har jag The Head on the Door, och en hel hög andra Cure-plattor, på vinyl men Cure är verkligen ett av verkligt få band jag gillat som jag inte alls kan se storheten i så här i efterhand.

Peter Eichhardt sa...

Jag kanske är färgad av att de slog igenom när jag tillbringade min första skidsäsong, av tre, i Chamonix. Kanske den lyckligaste perioden i mitt liv samtidigt som The Cure blev enormt stora i Frankrike.

Jag älskar dem fortfarande men spelar dem alldeles för sällan.

Nä du Johan, här ska spelas mer Cure i fortsättningen!