fredag 18 september 2009

Mjuklandning i Prag

Kom till Prag igår för att delta i Unibet Open. Jag hittade en tur o returbiljett för 900 kronor och Norinder bjuder på hotellrummet som tack för att jag drar på mig en Unibet-skjorta. Omkostnaderna kan jag inte klaga på ännu.

Turneringen hålls på Prag Hilton och spellokalen ser väldigt fräsch och ändamålsenlig ut. Rummen är kanon, jag hade dessutom turen att få ett hörnrum med mindre spring utanför. Att bjuda på internet verkar inte vara Hiltons melodi dock, 270 spänn om dagen vill de ha. Det var guldalternativet med 1MB:s lina. Ville man kunde man beställa platinauppkoppling istället och då fick man hela 3MB för det facila priset 700 kronor dygnet....

Vid sextiden var vi hungriga och stack iväg 8 stycken med bl.a Rahmn, Henriksson och Bluff-Gurra som är nere och skriver lite för expressen. Han lyckades få in en liten intervju med en väldigt glad gutt i tidningen. Restaurangen hette Lary Fary och trots det aningen suspekta namnet var servicen och maten alldeles utmärkt.



Efteråt bjöd Unibet på cocktail-party uppe i sky-baren på hotellet. Inga kostnader sparades och efterhand som folk åkte ur turneringen ökade promillehalten och bad beat- historierna i ganska jämn takt. Eftersom jag ska spela idag tog jag det lugnt med några öl samtidigt som medlidsamt skakade på huvudet åt alla horribla utköp mina medmänniskor fått utstå...

Läcker tavla på väg till sky-baren.

Lång psykadelisk gång i blinkande neon på vägen dit kunde utlösa epsilepsi-anfall...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till idag nu Peter. Följer er på Unibet bloggen. Nu när jag inte är där kan du ju vinna. LOL.

Mvh Jonas

Peter Eichhardt sa...

Tack Jonas,

tyvärr lär det bli musei-besök idag istället....

Men det kommer ju fler turneringar.