onsdag 2 september 2009

Snart säsongsavslutning

Vi spelade golf på Wermdö GK i torsdags och även fast banan är nyrenoverad med nya greener, som så många andra insett är ett måste, blev jag påmind varför jag inte är så förtjust i den. Direkt feedback, ett antal myggbett. Indirekt feedback, (30 timmar senare) en fästing som parkerat i armhålan. Visserligen har vi vaccinerat oss mot TBE, men lillrisk finns ju för borrelia och det är ju ingen höjdare.

Wermdö aug 09 (1) Wermdö aug 09 (4)

I fortsättningen kommer jag att kolla noggrant efter fästingar vid avslutad golfrond.

Själva golfspelet har gått sisådär. Seriespelet i Mälartouren vann jag förvisso överlägset, då jag spelat bra bitvis i sommar, men nästa vecka kommer den viktigaste veckan på hela året som Martin de Knijff uttryckt det. Vårt gäng på uppåt 28 spelare åker till Barsebäck för en säsongsavslutning på deras underbara golfanläggning och har så gjort i snart 30 år. Själv har jag varit med c:a 10 år. Dessutom är vi några stycken som brukar spela 3-4 banor i Skåne helgen innan så det blir en golfresa på 10 dagar. Det rycker redan i fingrarna….

Svingen känns helt okej trots allt och den har blivit pålitligare de senaste åren. Jag brukar alltid få en lektion av Johan Andersson, som är en gammal barndomskamrat och numera instruktör på Barsebäck, varje september vi kommer på besök. Tydligen så hjälper det…

Ännu roligare är det att jag ändrat lite i mitt puttgrepp och har puttat väldigt förtroendeingivande den senaste tiden. Fortsätter det så blir jag svårslagen nästa vecka. Förvisso har jag lägst hcp och alla andra har nästan skonummer i hcp, men de måste spela bra på Barsebäck som är lång och svår. Förhoppningsvis blåser det upp lite också, vilket jag älskar, och då är saken biff.

Lena och Emma var i Marbella två veckor för att sola och bada lite, medan jag stannade hemma för att inte tappa svingen och serieledningen. Emma missade de två första veckorna i skolan och hade lite att ta igen. I lördags satt hon på eftermiddagen och avverkade alla läxor samtidigt som hon nynnade på en sång. Under tiden kollade jag på United mot Arsenal. (Vi som ser objektivt och inte med känslorna utanpå skjortan insåg ju att det var en rättvis seger, eller hur Öman?) När jag frågade Emma om hon behövde hjälp svarade hon att det var för lätt…. That’s my girl!

Pokern i helgen gav inga vinster. Till min fasa kom jag till ett finalbord utan att segra. En ynka sjundeplats blev resultatet. Det ska inte hända igen. På söndagen spelade jag sju tävlingar och fick prispengar i tre av dem, men tyvärr knappt pengarna tillbaka. Jag väntar fortfarande på en större vinst.

Nästa vecka lär det inte bli så mycket poker när vi åker till Skåne och spelar golf. Förmodligen kommer jag att vara för trött på kvällarna efter härlig golf vid havet, goda middagar och kanske någon trevlig flaska rött.

Jag får ta igen turneringspokern när jag kommer tillbaka. Kanske åka till Prag och spela Unibet Open som uppvärmning.

En glad nyhet är att vi fått ett nytt lägenhetskontrakt. Det ser ut som att vi blir Lidingö-bor i höst. Lugnt och fint område med bra skola för Emma, och nära till golfbanan för Pappa…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, kom igen nu - vi gjorde ju t.o.m. flest mål! Självmål lixom...
Utd ska va glada om de kommer topp 4 och inom 15p bakom Arsenal i år, sanna mina ord. ;)

Vindrickande med havet som bakgrund och utsikt lät ju inte alls skoj. Själv ska jag testa mina mänskliga gränser med skivstänger och dylikt på lördag - tycker vi får styra en date i hinderbanan inom kort och jämföra vem som hade den mest angenäma upplevelsen! =)

PS. Grattis till lgh-kontraktet och ett litet grattis i förskott, låter ju som du ska plocka hem golfen utan problem, hehe.

Peter Eichhardt sa...

Med all respekt för Wenger men Sir Alex är en kär gammal vän för oss röddjävlar och han är inte känd för att vika ner sig, eller har du annan info?
Repris på CL-finalen, fast med ny vinnare! Sanna mina ord.

Hoppas det går bra på lördag. Du lär ju vara laddad. Gärna hinderbana igen. När du vill.

Tack i förskott. Spelar så bra nu att det blir intressantare att se mina reaktioner om jag sätter press på mig. Jag ska inte kunna förlora!
Hmm. Ändras. Jag vinner!