onsdag 13 januari 2010

Dyr golfboll

Just nu i kung Bores tider känns golfsäsongen en aning avlägsen. För att vi "inbitna" golfare (Ordvalet ren slump. Jag lovar!) inte ska sukta för mycket ville jag lysa upp tillvaron med lite golfbilder från ett soligare ställe.


Moderna golfbollar är små tekniska vidunder som golfföretagen spenderat enorma pengar på för att utveckla. Alla påstår rättframt att deras boll flyger längst enligt senaste tester och som konsument kan inte annat än bli förundrad över hur många olika tester det kan finnas.

Jag undrar dock om inte personen på bilderna överdrev separationsångesten från sin kära golfboll. För övrigt kostar en ny boll cirka 50 kronor…

Ni som precis har ätit en trevlig middag kanske ska vänta någon timme eller så innan ni kikar vidare....

ATT00001

ATT00002

ATT00003

ATT00004

ATT00005

ATT00006

ATT00007

Låt oss hoppas att de lyckades sy tillbaka armen så att stackaren kan svinga vidare. Nästa gång lär han nog fiska upp en ny boll ur bagen istället för ur dammen…

Hmm, det slog mig att jag behöver köpa nya boots. Undrar var det kom ifrån?

Inga kommentarer: