måndag 1 februari 2010

Män mot pojkar

Arsenal - ManUtd. WOW!

Snacka om styrkedemonstration! Uniteds första halvlek var bland det bästa jag sett dem prestera och Nanis var definitivt den bästa han gjort. Jag satt och njöt i fulla drag. Superläckra mål, där Nanis inledande mål var ett av de skönaste jag sett.

Rooneys 2-0 och Parks 3-0 kommer att finnas med i nästa upplaga av boken "Blixtsnabba, vackra och effektiva kontringar". När 0-3 satt i början av andra halvlek var matchen givetvis över och tempot sänktes betydligt. Fram till dess satt jag alldeles tårögd av lycka framför teven över hur jävla bra United kan spela fotboll.


Arsenal, med Fabregas i spetsen, var i kanonform, men de kom ingenstans. Fastän flera ordinarie nyckelspelare i Uniteds backlinje var borta var jag aldrig orolig. Manchesters mittfält käkade fullständigt upp Arsenals och snacket från innan match om att Arsenal skulle visa att de var män och inga pojkar kom LITE på skam.

Evra yttrade bevingade ord efter CL-matchen i våras när United pulvriserade Arsenals självförtroende på bortaplan med samma siffror, 1-3, som igår.
"Det var män mot pojkar"

Denilson i Arsenal menade att nu var det dags att visa andra bullar. Tyvärr för Denilsons del var han väldigt inblandad i Uniteds andra och tredje mål. Han såg ut som en liten pojke som sprungit vilse bland mammas bullar i köket.

Wenger konstaterade kort att hans lag var för naivt mot United. Pojklaget mot vuxna män, helt enkelt. Oh, how sweet life can be....

Lite senare såg jag slutet på en eftersändning av VM-bandyfinalen som Sverige vann mot Ryssland i sudden death. Jag gillar verkligen sport, nästan all form av sport. Bandy är ok. Vad som inte är okej är tv-sändning av nämnda sport.

Kameramännen hade fullt sjå med att försöka fånga bollen som man ibland fick gissa sig till var den befann sig. När de visade repriser i slowmotion så att man äntligen såg bollen lyckades de nästan varje gång få bollen att gå utanför bild i den avgörande situationen. Till råga på allt hann spelarna vispa fram en ny farlig målchans under tiden så att man missade den som tittare.

Lite bättre produktion av NFL-matcherna måste jag medge. Förvisso en aning mer pengar i amerikansk fotboll än i bandy. Det kanske är värt några kronor/dollar att åskådarna kan se bollen....?

Det verkar som det gått bättre för Peter Eastgate på sistone, eller så försöker han ändra på sin image. Nu har han börjat flippa om pengar, i princip singla slant om stora summor, istället för att hålla på med shortstacking. Så det kan gå...

Inga kommentarer: