lördag 7 januari 2012

Paradise Island

Det där mumset fick jag äta upp! Flygturen med Ryan Air avlöpte utan större missöden. Vi hittade t.o.m. tre platser tillsammans trots att vi var bland de sista på efter att jag träffat och surrat lite med Hasse Eskilsson med familj som var på väg ner till Valencia.
Missödet som inträffade visade baksidan med Ryan Airs utrymmesbesparningspolicy (en rysk byråkrat hade varit smånöjd med längden på det ordet) att ta bort fickorna på baksidan av stolsryggarna för att klämma in  någon rad till.
När vi gick ner för landning blåste det rejält så planet hoppade och vinglade ordentligt vilket tydligen var för mycket för en liten grabb i tio-årsåldern. Desperat satt hans stackars far och tryckte förtvivlat på knappen för att påkalla stewards uppmärksamhet och försöka få tag i en spypåse medan sonen i 4-5 stötar tömde upp lunchen över de olyckliga som satt närmast.


Jag kan lova att alla runt omkring därefter öppnade luftintaget så mycket det bara gick resten av landningen...


Trippen från Stanstead till Gatwick gick överväldigande smidigt med några expresstågresor och vi var där på två timmar. Det låter mycket men är i realiteten väldigt snabbt. Sedan kom det beska mumset... 
Virgins flighter var försenade med ett par timmar p.g.a. blåsten vilket innebar att vi missade vårt plan till Nassau, som inte helt oväntat var kvällens sista. En övernattning i Orlando följt av en lunchflight gjorde att vi lik förbannat klockade in på 42 timmar sedan vi lämnade Stockholm innan vi anlände till hotellet på Paradise Island.


Jag hade hört av några andra pokerspelare att Paradise Island verkligen är en amerikansk resort i megaformat utan någon speciell charm och jag kan ärligt hålla med om att de inte bluffade. Efter att ha gått runt någon timme för att orientera oss sa Emma väldigt träffande att det kändes ungefär som att vara på Gröna Lund. Vädret är dock väldigt behagligt även om det inte är jättevarmt på kvällen och en tröja får dras på. Havet ska dock vara badbart och stranden ligger bara 50 meter från hotellet. Mysfaktorn ligger nog en bit längre ifrån...


Jag spelar dag 1A vilket är i morgon. Dag 1B är jag ledig, men efter det tar det förhoppningsvis många dagar innan jag besöker stranden. Jag var nere i pokersalen och registrerade mig och det verkar som wifi fungerar bra där så jag ska nog kunna twittra iväg några uppdateringar om min markerställning med jämna mellanrum. 
Ni kan följa det här: https://twitter.com/#!/Eichhardt


Inga kommentarer: