onsdag 25 januari 2012

Terminalpoker

Per Hildebrand är en välkänd profil i Svenska spelvärlden. Han är också en gammal vän till mig. Vi lärde känna varandra på legendariska Kortoxen. Jag började spela där i början på nittiotalet då Per från och till var delägare. (man skulle kunna säga att ägarstrukturen var komplicerad de flesta åren). 


Jag började min pokerkarriär lugnt och försiktigt de första åren, max 7 dagar och inte mer än 90, 100, 120 timmar i veckan (när jag tänker på det var det förresten nog mitt snitt). Att min dåvarande flickvän Gunilla stod ut i fem år framstår i efterhand som ganska otroligt..


I vilket fall som helst så har Per alltid varit väldigt hjälpsam när det behövts emellanåt.  Exempelvis sålde vi lägenheten och flyttade till Malta  2001 för att starta upp 24hBet. Det visade sig vara ett feldrag för vår familj. Efter ett år återvände vi och ni vet hur lätt det är att hitta en 3-4-rummare i Stockholm i en handvändning... Inga problem! Per löste det genom att vi fick bo ute hos honom på landet i några månader tills vi hittade en lägenhet.


Som ni säkert vet startade och byggde Per upp 24hPoker för att sedan sälja det. Det visade sig vara ett hyggligt drag då Per numera har ganska många nollor på sitt bankkonto. (Jag har förvisso också många nollor på mitt bankkonto, men mitt lilla dilemma är att det startar med en nolla...)


Det har ju blivit några middagar och glas vin (kanske t.o.m. en flaska?) genom åren och det har alltid varit kul och intressanta diskussioner. Speciellt om man slänger in en katalysator som Nalle Hedlund...


Jag vet att projektet med 24hPoker inte var smärtfritt och Per berättade i ett svagt ögonblick (ett glas vin kan ha hjälpt till..) hur mycket huvudvärk och många sömnlösa nätter han haft för att styra upp 24h-skutan. Jag inflikade att nollorna på bankkontot kanske hade mildrat värken en aning? Men Per var böjd att säga att hade han kunnat resa tillbaka i tiden hade han trots det förmodligen valt att inte gå igenom samma pärs igen.


Så nu är ju allt frid och fröjd! Per med familj kan köpa sig en gård i Toscana och bara ligga och läsa böcker i hängmattan på baksidan med vidunderlig utsikt över vinodlingarna. Eller?


Nja, det kanske inte är Pers stil riktigt, så vad gör man istället?


Jag vet! Man startar en ny pokersajt såklart!


Och nu till reklamen.


Därav namnet på det här inlägget. Terminalpoker. Det kallas också för Instadeal och speedpoker på vissa ställen. Om ni någonsin provade RushPoker på den där amerikanska sajten med den tjocke, arrogante professorn och Jesus-wannaben med hatt så vet ni ungefär vad det handlar om.


Givetvis är det inte lätt att starta upp något sådant här så då får man ge de nyfikna presumtiva spelarna lite morötter. Bortsett från det gamla vanliga med bonusar på ett par hundra procent som kan locka, pågår just nu i veckan därför en kampanj med lite freerolls. Man måste spela några händer för att kunna delta men sedan är det 1000 euro added klockan åtta varje kväll, förutom på söndag då det är 2000 euro.


Jag har själv spelat en del och motståndet är inte alltför vasst emellanåt. Så är ni sugna på lite snabb poolpoker där man slipper vänta på sega motståndare är det bara att signa upp och köra!


Signa upp för Terminalpoker.



Inga kommentarer: