onsdag 11 januari 2012

PCA dag 3: utslagen men inte knäckt

Så fort vi kom igång igår åkte det ut spelare till höger och vänster. Helt plötsligt var vi nere på c:a 170 deltagare. Eftersom det var 160 priser och jag var shortstackad spelade jag tight tills prisbubblan sprack. Jag blev förvånad att det   var så vilt spel trots att vi var nära pengarna, men 15000 dollar kanske inte är värt så mycket nuförtiden...


I och för sig påverkade mitt beslut inte min position speciellt. De enda händerna jag skulle spelat med en normal stack var 66 och KQ i sen position som jag nu kastade. 
Innan perioden var över var bubblan sprucken och jag satt med drygt 60k i marker. Nu var det dags att börja spela lite! Strax innan paus slog jag om med AT och blev höjd av QQ, men eftersom jag fick drygt 3 ggr pengarna på min syn var det en nobrainer. Tyvärr kom inget ess och nu hade jag bara 25k kvar.
Några händer efter pausen fick jag 88 och gick all-in men mötte TT. Inget småmirakel där heller och jag var utslagen.


Det är aldrig kul att åka ur turneringar när det börjar dra ihop sig men jag får väl anse mig vara nöjd ändå. Mina investerare får åtminstone pengarna tillbaka efter att skatten är dragen...


I pausen blev jag åt Martin Jacobson intervjuade tillsammans av Poker.se och Pokermagazine. En av intervjuhållarna fick snilleblixten att vi skulle filmas framför en stor bild av Liv Boeree i högklackat med piska. Ingen dum idé, bortsett från att inget av henne syns i bild och akustiken i den hallen var i paritet med järnvägsstation modell allra störst. Men lite kunde man höra i varje fall...


Här hittar ni intervjuerna: Poker.se och Pokermagazine.se

Det var första gången jag träffade Martin och han gav verkligen ett mycket sympatiskt intryck. Lite träffande att jag la upp länken till artikeln om honom i mitt förra blogginlägg. Han spelar fortfarande med runt 60 spelare kvar och vi håller tummarna för honom.


För egen del blir det stranden och lite andra aktiviteter resten av tiden. Just nu väntar Emma otåligt vid vattenrutschkanorna...


Jag återkommer!

Inga kommentarer: