lördag 8 augusti 2009

Hjältar, rasism, fusk och trance

Igår hade Lena och Emma hyrt “Watchmen” som vi skulle kolla på kvällen. Efter en hel dags stillasittande kände jag mig rastlös och var tvungen att röra på mig, så de fick kolla utan mig. Jag tänkte mig en halvtimme på cykelsadeln för att få igång pumpen. Jag tog en väg som jag aldrig kört förut och hittade den ena intressantare vägen efter den andra över ängar, genom skog och längs stränder.

Otroligt vad lite man vet om sitt grannskap egentligen när man åker bil hela tiden. Jag hittade ett par badplatser som vi måste besöka nu när vädret är så fint. Hjärtat dunkade, benen var möra men arslet var okej när jag kom hem 1,5 timmar senare. Lite ömmare lär gluteus maximus kännas idag.

“Watchmen” kikade jag på sedan när de andra lagt sig. Den var våldsammare, mörkare och bättre än vad jag väntat mig. Kanske några utstuderat våldsamma scener för en elva-åring som Emma, men hon tyckte det var helt ok. Storyn hade ett annorlunda, men ändå ganska logiskt, slut. Inte direkt Fantastiska fyran-slut och ändå upplagt för en fortsättning, givetvis. Filmproducenterna ska ju leva de också, de stackarna.

Alla skådisar var okända för mig, vilket i sig är intressant med tanke på att det verkar vara en påkostad produktion. De lär få påökt om det blir en uppföljare.

Daniel Negreanu hade ett tänkvärt, om än inte samhällsomstörtande, inlägg på sin hemsida angående rasåsikter som visar att han inte bara tänker på poker.

Att Dilba strulat till det för sig den senaste veckan kan knappast ha undgått någon. Johan Kretz skriver, som vanligt, en bra sammanfattning och ger sin syn på det hela. Jag kan bara instämma i att det är en storm i ett vattenglas. Det är helt fel att använda olika konton för att vinna fördelar, det är min bestämda åsikt. Dilba borde ha suttit ut direkt när hon upptäckte misstaget och inte spelat vidare. Hon skriver själv att hon ville åka ut innan prispengar. Varför då spela vidare? För att få erfarenhet?

Hon verkar dock ha gjort ett misstag, förvisso väldigt klantigt när hon rimligtvis vet hur det kan uppfattas om det uppdagas, men förtjänar inte att brännas på bål för det som inträffat. Det finns ju mycket värre fall av felaktigheter/fusk som inte alls fått samma uppmärksamhet.

Att hon sedan kläckte ur sig lite olika teorier, inte helt genomtänkta, på varför hon blev bestraffad får vi väl klassa in under kategorierna: tilt, desperation under press, felcitat.

Faktum är att pöbeln alltid vill se blod när någon av de icke anonyma leds fram till giljotinen. Skyldiga som oskyldiga.

Den här “golfaren” var tydligare med sitt fusk. Dessutom ordförande i hcp-kommittén på sin klubb. Härliga signaler det sänder ut till landets golfare!

Nu till något helt annat. Letade upp den här otroligt tunga remixen på en Oceanlab-låt. Vackert med en enorm energi!

Luta er tillbaka och dra på full volym. Jag lovar att Thuritz inte sitter still om han hör det här

Tack till Katten som fick upp mina ögon för Oceanlab.

Inga kommentarer: