torsdag 6 augusti 2009

Boxas Yogaman som en tjej?

I tisdags var det meningen att jag skulle hänga på Christian Öman till hinderbanan. Jag såg fram emot det, Emma nästan mer, trots att jag visste att det skulle bli tungt. Öman är ju sjukt vältränad och jag… ehrm, kanske inte fullt lika mycket. Risken var överhängande att han skulle köra skiten ur mig.

Tyvärr fick jag ett sms av honom där han ursäktade sig och sa att vi fick ställa in. Han hade nämligen stukat tummen på ett boxningspass dagen innan och nu var den obrukbar.

Christian, är det inte tjejer som boxas med tummarna utåt?

Nåja, han är inget tunnbröd så han lovade att vi skulle få till ett pass i hinderbanan om några dagar. Sannolikt får jag käka upp mina okvädningsord då.

Vädret var fint så istället åkte jag, Lena och Emma till Saltisbadet för att prova den utlovade bad-studsmattan. Dags-inträdet för vuxna är 50 kr och för barn 25 kr, alltså totalt 125 kr för oss. Klockan var nära halv fyra när vi kom så gubben i luckan tittade på sin klocka och sa att eftersom det var sent skulle vi få komma in för 125 kr.

Wow, grym rabatt! Jag tänkte inte så mycket på det men Lena såg i prislistan och påpekade det för mig. Jag försökte kläcka ur mig någon sarkasm, men helt plötsligt var gubben väldigt involverad i samtal med andra badgäster. Hahaha!

Hoppas de lägger den uteblivna rabatten på någon schysst renovering.

Vattnet var varmt men det började blåsa svalt så jag avstod dopp och värmde mig i solen istället. Lena och Emma är inga badkrukor dock så de hoppade i, men på studsmattan var det en massa folk så den stod de över. Vi tar den nästa gång.

Vinden gjorde att vi inte blev långvariga utan vi gick och satte oss på Holmen kök o bar nere i marinan. Stället var supermysigt med alla båtar tre meter ifrån, bra service och väldigt god mat. Lena åt stekt lax med israelisk couscous som smakade strålande, nedsköljt med ett glas friskt ekologiskt Grüner Veltliner. Det tar vi också nästa gång.

Saltsjöbaden  5 aug 09 006

Saltsjöbaden  5 aug 09 011

Saltsjöbaden  5 aug 09 036

Saltsjöbaden  5 aug 09 031

Jag lovar och svär att den ena glassen är Emmas…

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, det där förtjänar jag faktiskt! Kunde man inte ha skadat sig på något manligare sätt... ;)
Trist att dagarna spricker för oss nu, men nästa onsdag kan vara en bra dag om det funkar för dig?
(Och, ja! S*tan vad du ska få springa, hehehe!)
Såg förresten riktigt mysigt ut där nere vid vattnet, mer glass till folket! :)

Anonym sa...

Du måste gilla glass du Peter?? ;) ;)

Mvh Jonas

Peter Eichhardt sa...

Nästa onsdag funkar fint. Ska vi tumma på det? haha.

Glass ja...läskigt gott. Men oj vad man får se upp!

Kan du inte komponera ihop en proteinglass med lågt kolhydratinnehåll som dessutom smakar bra, Chris?

Jonas: Förvisso var ena glassen Emmas, men jag kunde ha ätit tre själv....

Anonym sa...

Hahaha, ok Hinderbanan är nu inskrivet i min kalender över hela onsdagen så inget får komma ivägen, inte ens en tumme.. ;)
Ska vi sikta på 14.00?
Ang. glassen så ska jag kolla på det, just nu har jag ju brownie som en del av min dagliga kost - kan man komplettera med en proteinfylld glass som dessutom är god så är jag färdig som människa!

Peter Eichhardt sa...

Klockan 14 spikat.

Vi ska ta och baka den där brownien. Ser löjligt god ut. Blir ju inte sämre av innehållet.

Anonym sa...

Grymt, det kör vi på!
Ett tips är att ha i lite "vaniljessens" om ni gillar det, så blir det lite smarrigare ändå och i princip inte en enda extrakcalori ändå... ;)
Ha en grym helg!