måndag 3 augusti 2009

Ingen söndagsutdelning

Idag var det helt iskallt i söndagsturneringarna. Spelade sju stycken och blev utslagen i rask takt. Efter midnatt var jag bara kvar i en enda, men vid tvåtiden tog det slut även där.

Jag klagar inte då jag haft bra flyt de senaste veckorna, men det skulle vara roligt och vinna en lite större rackare. Det var ett tag sedan nu.

På eftermiddagen kollade jag upplösningen då en ny svensk stjärna tändes på Europatouren i golf. Oskar Henningsson gick och vann sin första tävling efter friskt, offensivt spel och stark puttning. Han gjorde många knytnävspumpar och strålade som en sol när han tog sig runt.

Lång, vältränad och med  snyggt trimmat skägg ser han ut som en ung tjeckisk adelsman. Det passade ju bra då tävlingen gick i Tjeckien och han var klart hörbart publikfavorit. Visst är det skönt med någon som visar känslor istället för lönnfeta menlösa engelsktalande golfare bakom keps och solglasögon, som möjligtvis gör en liten gest mot kepsskärmen när de sänkt ett bunkerslag.

Oskar spelar dessutom ovanligt nog utan både keps och solglasögon, så att adelsmannadragen verkligen syns. Skulle golfkarriären gå åt skogen kommer han inte ha några problem att hitta en sugar mama på Rivieran. Eller i Tjeckien för den delen.

Själv stod jag och nötte på rangen någon timme efteråt. Emma var ute och lekte med kompisarna så jag fick klara mig själv. Slagen sitter fortfarande och det ska bli intressant att se hur det går i morgon på Haninge GK. Klubborna är nyputsade och väderprognosen verkar lovande.

Nyputsat 001

Nyputsat 003

Järnettan är från tidigt 70-tal och har jag bara med mig när jag tränar. För att verkligen känna bollträffen.

Nyputsat 004Trevino hade en poäng när det gäller gamla järnettor. Inte den mest förtroendeingivande klubban… 

Nu är det bara lite mer sömn än vanligt som behövs. Därför går jag och lägger mig nu. God natt.

Inga kommentarer: