måndag 16 november 2009

Jetlaggad

Det gick ju fantastiskt bra att lägga om dygnsrytmen…

Först började jag att spela poker till fem på morgonen på fredag och därefter nästan lägga mig. Eftersom vi skulle släppa in några hantverkare i lägenheten på Lidingö klockan nio tyckte jag, helt okaraktäristiskt för en pokerspelare, att det var lika bra att spela vidare och skjuta lite på sömnen.

Klockan tre på dagen orkade jag inte hålla mig uppe längre och kraschade i säng. Emma kom och väckte mig nio på kvällen och undrade om jag ville kolla på Idol. Eftersom jag kände att jag inte skulle somna om tänkte jag kika lite och sedan lägga mig igen.

Givetvis kom jag inte i säng förrän tre på natten men lyckades sova till förmiddagen. Helt snurrig satt jag och kollade på lite golf bl.a. innan jag tog mig en eftermiddagslur. Jag kände mig jetlaggad som om jag kommit tillbaka från en månresa.

Lördag kväll kroknade jag vid midnatt. Se där, nu börjar den där omställningen likna något! Tyvärr var jag klarvaken klockan sex på morgonen…Inte så bra om man siktar på att spela söndagsturneringar online hela natten. Det blir ju en ganska lång dag i så fall. Nåja, lite siesta på eftermiddagen så var man fit for fight.

Nio turneringar senare med en ynklig prisplats sitter jag här, klockan fyra på morgonen och undrar vart dagsljuset tagit vägen i mitt liv….

Träningen har ju också blivit lidande tyvärr. Jag får köra ett hårt träningspass lite tidigare än midnatt i morgon så kanske jag kommer i säng på en normalare tid.

Martin Ezpeleta har återigen stuckit in skalpellen i den svenska folksjälen med kirurgisk precision när han beskriver vår heliga graal; Tvättstugan.

Och vem är Isildur1? Får vi någonsin svar på mysteriet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips Peter. Skaffa dig ett sju till fyra jobb så ordnar det sig. :) Fast nu kanske jag hädar. ;)

Synd på turrarna. Kommer nog nya tillfällen där du kan briljera. Gick skit för mig också om det är ngn tröst i bedrövelsen. :)

Mvh Jonas

Peter Eichhardt sa...

Haha, du svor inte bara i kyrkan...du hånade prästen, pangade kyrkofönstren och sprayade graffiti över ikonmålningarna.

Jag måste verkligen tycka illa om en människa om jag vill att det ska dåligt för honom, Jonas.
Mig veterligen platsar du inte på den topplistan. ;)

Hur går det förresten? Blir det Warszawa för din del?

Anonym sa...

Nej tyvärr. Inte än så länge i alla fall. Men vem är jag att ge upp. Blir bara envisare!

Mvh Jonas