måndag 9 november 2009

Söndagsgrind

Usch! Jag spelade som vanligt några söndagsturneringar online och det såg bra ut på Unibets/Microgamings 100k-garanti ett tag. Med 1027 deltagare tog jag mig ner genom skärselden vid 4-5 bord då alla går all-in från alla håll och kanter. När det var två bord kvar tog kvällen slut för mig.

Med blindarna 6k-12k höjde Danneman (som vann Sunday Million i somras) till 27k i första position. Jag satt direkt till vänster med 99 och höjde till 85k. När handen startade hade jag 323k och Danneman nästan 380k. Danneman synade min höjning och floppen kom Q 8 6. Han checkade och med 200k i potten gick jag all-in med mina sista 238k. Tyvärr hade Danneman synat preflop med QJ i ruter och då ingen nia kom var jag utslagen.

Ganska tveksam syn på min reraise preflop då han är utan position och jag mycket väl kan ha honom dominerad. Men, men, sånt är livet. Jag såg att Danneman till slut kom tvåa och 15300 euro för det. Förstapriset var på 26700 euro vilket jag ledsamt nog bara fick lukta på, lite på avstånd.

Övriga turneringar var iskalla. I en av de större fick jag in alla pengarna preflop med AA mot QQ i en monsterpott vid den nivån. Givetvis kom det en dam på floppen… Strax efter gick jag all-in med mina sista 11k med AK och fick syn av AQ…och AA!

Med floppen 10 4 2 såg mina chanser ganska avlägsna ut. Knekt på turn, följt av dam på sista gjorde att det såg lite trevligare ut… Vem har sagt att poker är rättvist?

Tyvärr räckte det inte ända fram till pris i den turneringen.

Jag kollade på “Idol” med Emma och Lena i fredags. Eddie hade gjort bra ifrån sig tre veckor i rad men ändå hängt löst varje gång. Var är alla persiska röster? Sitter de på spelklubbar på fredagkvällarna?

I fredags tog Eddie sig dock vatten över huvudet med en riktigt svårsjungen låt och gjorde sitt sämsta framträdande på fyra veckor. Självklart blev han genomröstad och slapp hänga löst…. Klockren logik!

Calle sjöng “With a little help from my friends” och lät nästan som Joe Cocker ett tag. Grymt bra! Fast Danyls version på “X Factor” är fortfarande svårslagen.

Den här låten är en av mina favoritlåtar just nu; “Sex on fire” med Kings Of Leon. Den blev också hyggligt framförd på en audition på “X Factor”. Snacka om energi!

Såja nu känner jag mig piggare!

Inga kommentarer: