fredag 6 november 2009

En blindgångare

Jag pratade med Martin de Knijff på eftermiddagen och bestämde att vi skulle äta en bit mat på Sturehof efter fotbollen. Martin trodde också på Rubin Kazan mot Barca, men jag var lite girig och spelade hemmalaget till 8 ggr. Även om det var nära ett par gånger i slutet av matchen att Kazan petade in ett vinstmål slutade det tyvärr 0-0. Det hade varit bättre att boka Barca som Martin gjorde.

Efter matchen stack jag och tränade lite styrketräning. Jag måste hålla igång nu när jag börjar komma upp i varv. Jag känner mig lagom stel i bröstet idag.

Vi träffades på Sture vid elvatiden och för en gångs skull var Gino och Frej senare än jag. Martin verkade vara på strålande humör; han hade väl vunnit en del. Dessutom hade han fått in bomben och vunnit runt 30 tusen, så på middagen och det utsökta vinet bjöd Svenska Spel, enligt Martin.

Lite groteskt var att dagen innan hade Martin en del idéer på bomben och fick in alla. En av dem var att CSKA skulle göra mål borta mot ManU eftersom de skadedrabbade engelsmännen hade så svagt lag på plan. Martin gjorde ett system med ett och två ryska mål, problemet var att de lyckades göra TRE på Old Trafford. Vem hade trott det?

Bomben gav en MILJON gånger på insatsen! Jag vet inte vad den gett på två CSKA-mål men förmodligen ganska mycket det med. Nu spelade han bara en krona på kombinationerna, men en mille är alltid en mille…

Kniven ryckte bara på axlarna och sa att han var ganska härdad efter så många år i spelbranschen.

Vi snackade om allt möjligt och satt kvar tills vi blev utkörda klockan tre. Bland annat nämnde jag en historia av Phil Ivey om Hellmuth som jag såg på Williams blogg. Jag lägger upp den här på slutet. Vi skrattade minst sagt hjärtligt åt den.

På torsdag kväll spelade jag fem turneringar och fick tillbaka pengarna i en. Inget vidare. I omahaturneringen gjorde jag 10 inköp och fick inget pris. Suck! Fast jag har väl fått min beskärda del tidigare…

Det finns bara en Phil Hellmuth…….

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan alltså lugnt påstå att dit ROI i turneringarna inte stämde igår då peter? :)

Jonas

Anonym sa...

Vad har du för nick på nätet?

Peter Eichhardt sa...

Farbror ROI gick en trappa ner igår...

Jag föredrar att inte lämna ut mitt nick officiellt.

Anonym sa...

Elak farbror du har...

Jonas