måndag 23 november 2009

Online-SM på Unibet

Ikväll började SM-veckan online med en 100 euros NL Hold’em max med 6 spelare vid bordet. Antalet deltagare uppgick till 582 som alla var sugna på förstapriset, som uppgick till 14550 euro, samt en mästarring. Visserligen är jag inte mycket för dylika ringar, men det kanske är bättre än Liberace-armband eller mästarbälten….

Ett tag såg det bra ut också. Jag hade lite oflyt på vägen ibland men lyckades jobba mig uppåt hela tiden. När vi var sju kvar hade jag dock jätteflyt. Jag slog som vanligt om tre gånger stora mörken när en kille gick all-in för tio gånger min bet. Eftersom vi spelade på fyra man vid bordet och de förmodligen tröttnat på all mina omslag var hans handrange ganska stor och jag synade omedelbart med AQ. Givetvis hade han AK, men med en dam på floppen skickade jag honom till läktaren.

Tyvärr blev jag helt iskall när vi spelade på 4 och 5. Jag försökte fortsatt vara aggressiv, men fick bara omslag hela tiden. Utan spelbara händer var det för svårt. Till slut gick jag all-in med KQ i spader och mötte då AQ. Ingen kung dök upp och jag var utslagen på 4:e plats.

Slutligen vann min bödel, dennisen, hela alltet. Han spelade väldigt bra hela vägen och det var en rättvis seger även om sluthanden nog gjorde andraplatstagaren sömnlös.

Med blindar 10k-20k höjde Navet till 50k på knappen med 8 2 i hjärter. Dennisen synade med A 4, varav fyran var i hjärter. Floppen kom A J 5 i hjärter!

Dennisen betade ut 60k och Navet gick all-in med nästan 600k. Dennisen hade drygt 2 miljoner i marker och blixtsynade. Turn var en fyra. River ett Ess!

God natt och försök sova gott, Navet…..

Och grattis dennisen!

Under tiden spelade Isildur1 åter mot durrrr på Full Tilt. Durrrr blev fullständigt pulvriserad av svensken och förlorade säkert över en miljon dollar på någon timme innan han gav upp.

Just nu kämpar Isildur vidare mot Ivey. Ingen blyg kille det där inte… Han fick lite stryk av Ivey på Hold’em och ville därför spela Omaha ett tag istället. I början gick det väldigt bra för Isildur, men just nu verkar det vara status quo.

Måste lägga mig och sova nu. I morgon ska vi fixa med golv och väggar i nya lägenheten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till fjärdeplatsen Peter!? Om jag kan säga så?

Vi kanske möts vid borden på fredag i Main. Då blir det full rulle. :)

Mvh Jonas