torsdag 18 mars 2010

Inget Petergate

Nu har jag lovat att komma ut med svaret tillräckligt länge. Inga fler undanflykter eller fördröjningar. Inga fler undan-manövrar från tusentals förtvivlade läsare som bönat och bett på sina bara knän om lösningen på det oerhörda enigmat.

Här kommer sanningens ögonblick. Hårt och osminkat

The Truth. La Verdad. Die Wahrheit. ПРАВДА.

Vinterdag Sticklinge feb -10 010

Solen är, som jag skrev tidigare, tillverkad av en urbefolkningsstam, men inte vilken som helst. De är nämligen Paiute-indianer.

Och var befinner sig dessa små gynnare? Om jag avslöjar att jag spelat golf på en bana som heter Las Vegas Paiute Golf Resort kanske klockorna börjar plinga lite.

Indiansolen är inköpt på Fremont Street i downtown Las Vegas. (Ett par lerkrukor följde nog med på köpet…).

Inte mer än kanske 100 meter från klassisk WSOP-mark, Binion’s Horseshoe! (Jag eller Kniven kommer aldrig någonsin att glömma deras cheeseburgare med jalapeños i snackbaren).

Jag kom t.o.m. ihåg att vi tog ett någon bild inuti affären. Svårt att missa att det är rätt affär, med tanke på de subtila ledtrådarna…

Las Vegas juli -05 (23)

Även om bilden är liten kanske det syns vad jag har på huvudet? Och nej, den köpte jag inte….

Mer långsökt än så var inte relationen till spel och dobbel.

Äntligen kan Jonas och övriga pokersverige somna med sinnesro och ett leende på läpparna.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Pjuuuh!!

Tack så mycket Peter. Det hade jag aldrig listat ut. Med andra ord så låg min gissning, card protectorn, ganska långt bort. =)

Spelar du Main Event på CC?

Mvh Jonas

W-Baum sa...

England?

Yksi sa...

Med den bilden kan det ju lätt bli "hjälm-gate"...

Peter Eichhardt sa...

Jonas, som sagt var är solen lite för stor för att lägga på bordet.

Mattias; först letade jag efter en ännu mer krystad förklaring, men sedan insåg jag vem du är och vad du menade. LOL

Mössan är starkt förknippad med indianer.

Anonym sa...

Halapenos??? Var inte du språkpolis?

Peter Eichhardt sa...

LOL. Du har rätt. Trots flitiga besök till Madrid är jag fortfarande bara en gringo.

Givetvis ska det vara Jalapeños.

Mitt estetiska sinne tvingar mig genast att ändra.

Tack konstapel kollega.

Anonym sa...

Det var så lite...