måndag 22 mars 2010

Lång natt

Söndag kväll brukar ju vara turneringskväll och varför inte ikväll?

Dagen började härligt med att snön vräkte ner under några timmar. Äntligen!

Fortsatte med att ManUnited kämpade ner ärkerivalen Liverpool på hemmaplan för att åter ta ledningen i Premier League. Såg ni Torres som sparkade bort straffpunkten? Det har jag aldrig sett förut. Såg ganska komiskt ut.

Sedan fick Chelsea bara en poäng med sig mot Blackburn, samtidigt som jag vevade igång lite olika pokerturneringar. Mumma.

Kommer ni ihåg det här inlägget?

Inget ont om Paradise Poker, deras manager Eric var ju supertrevlig, men igår upprepades historien. Mitt konto var tömt så jag förde över lite pengar från Moneybookers. Kontot på Sportingbet (som driver Paradise Poker) har jag i svensk valuta. Jag kikade snabbt vad växlingskursen var och förde över 1460 Westerlundskt surt förvärvade kronor.

Från Moneybookerskontot (som jag har i euro) försvann det exakt 154 euro. När jag glad i hågen skulle anmäla mig kl. 17:55 till tävlingen som börjar 18:00 och kostar 150 euro, upptäckte jag till min förvåning att det bara kommit in 148 euro!!

Återigen växlingstorsk! Nu var det bara någon minut kvar innan start. Vad göra?

Blixtsnabbt satte jag mig med 80 euro på ett 2-4 Texas headsup-bord där någon satt och väntade med pengar. Förhoppningsvis kunde jag höja hans mörk och hoppas att han inte var alert, eller upptagen med annat, och på så sätt få ihop mina saknade euro.

Jag får 7 3 på knappen och höjer till 12 euro. Han är dock vaken och stridsberedd. Han synar. Satan!

Floppen kommer A 7 3 och han betar ut 18 euro! Genast går jag all-in varpå han lägger sig. Jag kliver av, skriver 'sorry' i chatten och kastar mig in i turneringslobbyn så att jag hinner anmäla mig på sekunden till tävlingen.

Om du läser det här kanske du har förståelse, annars hoppas jag att tilten inte blev för svår för dig efteråt...

Natten blev lyckad och det ramlade in lite euron på kontot. Annars höll det på att bli pannkaka i början. Några timmar in i en stor turnering höjer första position upp 3 gånger stora mörken. Jag sitter till vänster om honom med AQ i hjärter och synar. Vi har båda djupa stackar.

Helt plötsligt går min helvetesdator i spinn över några program som hamnat i konflikt. Jag kan inte göra något alls. Jag spelar flera turneringar, kanske 6-7 stycken, men just det bordet med AQ blir alldeles vitt. Mina svordomar haglar i bästa kapten Haddock-stil innan jag åter får rörelse efter någon halvminut.

På floppen ligger det tre hjärter, min fiende har satsat en hygglig slant, jag har timat ut och ser hur min nötfärg snyggt och prydligt åker in i kasthögen!

Det är i sådana lägen man får visa att man är gjord av stål....

Inga kommentarer: