tisdag 23 mars 2010

Intervju i First Poker

moz-screenshotJag fick ett mail från Åsa Holmberg som gjorde intervjun med mig för First Pokers räkning. På tidningens framsida står det:

PETER EICHHARDT
"Ryska torpeder slog ner mig."

Åsa bad om ursäkt för ordvalet som inte var hennes utan någon på redaktionen som var sugen på en lite klatschigare artikel-kittlare. Jag nämnde det tidigare och det är tydligen fler som är fascinerade över maffia och kriminalitet. Jag kan tillägga att de inte var några "torpeder" utan bara några osäkra amatörrånare. Tack o lov!

Skulle de varit torpeder hade nog jag tyvärr inte suttit här idag....

Intervjun blev också den lyckad tycker jag. Jag fick läsa ett utkast innan men det verkar som Åsa gjorde lite förändringar innan tryckpressarna satte igång. Det var definitivt till det bättre Åsa. Jag kan dock tycka att artikelförfattares ordval kan vara lite lustiga ibland, men det speglar kanske deras personlighet.

Jag berättar om när tre banditer (kriminella kallas så på ryska) tog sig in i min lägenhet och stod och pucklade på mig medan jag försökte skydda mig. Jag stod tryckt mot toalettdörren där min svenska ex-flickvän hann låsa in sig.

De slet och slog vilt medan jag bara höll ihop armarna över ansikte och bröstkorg i ren instinkt. Jag lovar att adrenalin-nivån var hög…

Jag vet inte hur länge vi höll på, tidsuppfattningen försvann illa kvickt. En halv minut? En minut? Fem minuter? Otroligt nog hade jag inte ett blåmärke efteråt. Tre man stod och slog överallt och inte ett enda blåmärke!

I sådana situationer av extrem stress får man en enorm styrka och kroppen tål oerhört mycket. Efter en stund insåg jag faran (i början reagerar bara reptilhjärnan) och ville inte riskera en kniv i mig. Jag slutade göra motstånd och lugnade ner dem. (De kanske var slagtrötta också?) hahaha.

Åsa skriver:”När jag såg att en av killarna var på väg mot toaletten där tjejen hade gömt sig så blev jag jättearg och slog ner den ena killen som slappnade av när de trodde att jag gett upp”

Jättearg? Det var nog det minsta man kan kalla det i den situationen…

Men, som sagt, en läsvärd intervju om ni är intresserade av torpedbekämparen Peter Eichhardts gamla förehavanden.

2 kommentarer:

Åsa sa...

HAhaha! Du BLEV ju jättearg och jag kunde inte använda de ord du sa... ;D

//Åsa

Peter Eichhardt sa...

Så sant, så sant men något i stil med vansinnig faller mig bättre i smaken.

Jättearg = "Barnen på förskolan Lilla Torpeden blev jättearga när teletubbies-timmen blev inställd"