onsdag 7 april 2010

Ännu mer Port…

Jag är i luften på väg till Atlanta när det här publiceras, men tyckte ni kunde få lite mer golfbilder nu när jag ändå är igång. Jag har lagt upp den tidigare men den är så skön att det är värt en repris.

Två dagar tidigare spelade vi i kortärmat som ni märkte om ni orkat kika på videoklippen innan. Nu var det en liten, liten aning mer fläktande och friskare i luften…

Brorsan hade lite problem i början trots lättare läge, men skam den som ger sig… (missa inte det broderliga rådet, haha)

Bilden ljuger rätt bra, för det var en vertikal vägg framför oss och det gick knappt att se flaggan. Rutinerat smeker jag dock upp bollen trots det pluggade läget i kanten..

Vissa dagar stämmer allt på golfbanan och man känner sig oövervinnlig. Äntligen har man knäckt koden. Nu ska det skjutas under par varje rond hädanefter!

Om man ändå känner att man kanske svävar aningens för högt på molnen när det inträffar, föreslår jag en rond på Royal Portrush i 20 sekundmeters vind. Jag lovar att du kommer tillbaka ner på jorden. Utan fallskärm!

 

Så här ska golf spelas på Irland! Vindstilla är för de utan hår på bröstet.

Inga kommentarer: