lördag 10 april 2010

Masters dag 2

Idag var det betydligt svalare på morgonen. Vi gick åter och ställde oss vid treans green men efter 20 minuter var kände vi oss tvungna att gå vidare då vi frös. Flaggan stod kort vänster på trean och jag upptäckte en ny svårighet om man gick lite för långt vänster då man rann ner för en liten ås. Fortfarande min favoritgreen.

Från trean gick vi och ställde oss bakom sexans green (par tre-hål) där solen sken för fulla muggar. Återigen stod flaggan svårt, (långt bak vänster) och de som slog aningen för långt eller till höger upptäckte att paret blev väldigt svårt att rädda. De som istället var försiktiga fick se bollen rulla tillbaka 10 meter och många treputtar fick vi se.

När vi sett de roligaste bollarna gick vi vidare till 15:e green där vi satte oss i ett par timmar på läktaren och bara njöt i solskenet. Tee var tillbakaflyttad samtidigt som det blåste motvind på 15 vilket innebar att väldigt få försökte gå in på två slag. Tiger, Garcia, Scott och Oosthuizen var några få som lyckades. Våran egen Stensson satte den klockrent i plurret.

Vi hann också avverka läktaren vid amen corner (vindstilla och alldeles för hett där) samt den vid 17:e green. Dagen var betydligt behagligare för mig då jag laddat med nässpary och ögondroppar med antihistamin, men jag hörde många andra "patrons" klaga.

Det är smått tröttsamt att stå runt greener i timtal, framför allt känns det i rygg och fötter, så i morgon funderar vi på att köpa varsin liten fällstol att bära med. De är så praktiskt anordnat att de med stolar får sitta närmre green på därför avsedda områden innanför repen. En win-win situation. Fler som kan se på då ståplatserna befinner sig bakom sittplatserna.

Att Augusta säljer "ett par" fällstolar för $29 styck gör ju inte dem mer besvikna.

i morgon är det "moving day" och vi får se vad bl.a. Tiger kan åstadkomma.

Efter två långa dagar på golbanan med kanske 10-12 timmars sömn totalt de senaste fyra dagarna håller jag nu på att krokna totalt. Vi hörs i morgon då jag förhoppningsvis har lite fler intryck...

Inga kommentarer: