söndag 4 april 2010

Irish Open över

Det blev till slut 708 deltagare i Irish Open. Förra året var det 700 så uppslutningen är bra trots recessionen. Ett tecken på lite sämre tider var dock att irländarna spelade tight. Efter fyra timmar hade bara 150 deltagare åkt ut, men det kunde kanske förklaras med att det var långfredag och då serveras ingen alkohol till icke hotellgäster...

Personligen började det lysande för mig. Innan första given. Jag satt i stol 5 och till höger om mig satt fyra kavajbeklädda irländare i 55-årsåldern. Ytterligare tre irländare, en okänd nationalitet samt ex-fotbollsproffset Tony Cascarino satt vid bordet och ingen var yngre än jag! Inga internetkids som ska hålla på och gräva i alla potter.
Vilken skön lottning!

Det tuffade på bra och efter ett par timmar hade jag ökat min startstack från 10k till c:a 20k och det efter att ha visat mina kort bara ett fåtal gånger. Tyvärr förlorade jag med JJ mot Cascarinos AQ och var tillbaka nere på 10k. Jag jobbade upp mig till 20k igen men strax därpå förlorade jag återigen en ganska stor pott mot AQ, fast den här gången med 44 på handen.

Jag lyckades inte återhämta mig från det och slutligen åkte jag ut med KJ när jag träffade en kung på floppen och en listig jävel bara hade synat min raise innan flopp med AA. Får man göra så?

Det blir ingen mer poker för mig här utan i morgon ska jag ut på en av mina favoritbanor, Portmarnock, och golfa lite med några irländare. Kondisen är usel, jag har inte hållit i klubborna sedan i höstas och dessutom glömde jag linserna hemma. Känns som om det kommer att gå utmärkt!

Fast jag bryr mig inte om resultatet. Bara att få gå och hacka lite ute vid Irländska sjön med saltstänk och tånglukt i luften får mitt hjärta att slå små glädjevolter. Väderprognosen lovar till och med lite sol, fast så lättlurad är jag inte....

Jag återkommer med någon handanalys. Keep swinging!

Inga kommentarer: