torsdag 8 april 2010

Augusta, Georgia

Klockan är snart midnatt här och vi ska upp halv sju så vi inte missar Arnold & Jacks ceremoniella tee-off. Blir därför ett kort inlägg.

Normalt sett när jag kommit till staterna brukar det vara en rejäl tiominuterspromenad från planet till immigrationkontrollen. Jag planerade att springa förbi alla från planet eftersom jag satt ganska långt bak.

Martin väntade på mig och vi ville se ManUtd -Bayern München på hans laptop. Givetvis hade planet parkerat en dörr ifrån kontrollen och min lysande plan var nedsläckt.

När jag äntligen kom fram tittade immigrationskontrollanten, som var en svart äldre kvinna, bistert på mig och frågade vad syftet med min resa var.


Jag ska till Augusta och kolla golf, sa jag.

"Your not gonna throw any rocks at Tiger?" kontrade hon och la av ett asgarv.

"Even though I'm swedish and might be entitled to, I'm too nice" svarade jag och vips var jag förbi kontrollen. Ändå tog det 1,5 timmar från det planet landade tills jag hade mitt bagage och var igenom alla instanser.

Vi hann se andra halvlek och Uniteds svartaste vecka på många år fullbordades. Men nu var jag snart i Augusta och glömde lika snabbt bort min besvikelse.

Vädret är varmt, skönt och torrt här i Augusta. På kvällen tog jag och Martin en öl och vid tiotiden var det fortfarande 26 C ute. Jag lämnade regnstället hemma och det verkar som yllekoftan var onödig också...

Återkommer ikväll med intrycken från första dagen. God Natt.

Inga kommentarer: