fredag 23 oktober 2009

Blir man smal av socker?

Kom precis hem från träningen, lätt illamående efter ett hårt benpass. Kan bli så ibland när jag tar ut mig. Efteråt känns det mer tillfredsställande. Det är skönt att jag kommit igång på allvar igen och åker till gymmet även vissa dagar när jag inte känner för det.

Måste börja ta med mig en musikspelare dock, musiken på SATS i Sickla är minst sagt varierande. Lite för mycket hårdrock varvat med rumänsk eurodisco kan ju få vem som helst att tappa hantlarna på fötterna. Kanske därför jag är illamående, när jag tänker på saken?

Nåja, kroppen känns bra. Inga skavanker för tillfället och formen är på väg. Jag har ju dragit ner kraftigt på alla kolhydrater den senaste tiden. Äter ingen potatis, pasta, bröd eller ris. Istället försöker jag ersätta den energin med fett, gärna mättat fett. Fet mjölk, gräddost, manchego, pata negra, massvis med ägg etc.

Effekten har blivit att jag är mätt hela tiden, har inget sockersug alls OCH tappat bukfett! Fan vet om inte tvättbrädan kommer att synas till sommaren!

I vilket fall behöver jag inte banta. Förr i tiden, när jag var barn, fanns den här fantastiska produkten. Bantargodis!

Lite otur med namnet bara….

Nu kan man tycka att vi var lite okunniga och arroganta på sjuttiotalet med den här typen av produkt. Självklart fattar väl vem som helst att det inte funkar! Eller?

apoteket av idag är det otroligt nog inte mycket bättre!

Kostdoktorn är nog inte ensam om att undra.

 

Ikväll blir det lite online-turneringar. Det är ju torsdag och Omaha-dags på 24hPoker bland annat.

Jag hann inte skriva klart innan borden började ploppa upp, men nu har jag spelat klart. Fyra Texas-turneringar resultatlösa, men givetvis finalbord på Omahan. Tyvärr bara en fjärdeplats till slut. Jag börjar tappa stinget.

Jag och Ronaldinho….

Nuförtiden när Emma går och lägger sig avslutar hon med:

-“God natt pappa, jag älskar dig. Hur många bord spelar du?”

Mitt svar blir: –“Jag älskar dig också. Fyra bord kvar just nu.”

Emma:-“Bra.” Sedan somnar hon.

Är det ett bra eller dåligt tecken på mitt faderskap?

Jag hittade en artikel om en kille i England som definitivt har fått en bra uppfostran. Underbart att det finns sådana hjältar i vårt krassa samhälle.

6 kommentarer:

Anonym sa...

:)

Bra gjort. Tyder på ett bra faderskap att du inte ljuger om antalet bord. :)

Bara fyra?? Nu får du komma igen lite....hehehe

Mvh Jonas

Peter Eichhardt sa...

Jonas, jag är 43 år gammal. Fyra bord är inte så tokigt när man börjar bli pensionär...

Anrik sa...

Bojkotten av kolhydrater , ger det nåt resultat ??

Peter Eichhardt sa...

Jag är ju inte direkt överviktig så resultaten kanske inte är så markanta. Mindre sötsug och längre mättnad är väl det jag känner mest.

Kanske svårt att stoppa i sig tillräckligt med fett. Det har jag ju försökt undvika i alla år innan.

De som har störst nytta av LCHF är utan tvekan överviktiga och diabetessjuka. Många som skrivit och berättat om hur de slutat med insulin bara efter några månader med omlagda kostvanor.

Efter att ha sprutat insulin i kanske 20 år!

Anonym sa...

Jag menade bara fyra på omahabordet. Det normala är ju annars vinster för dig på Omaha. Blir lite paff med bara en fjärdeplats. :)

Mvh Jonas

Peter Eichhardt sa...

Aha!

Misstolkade dig. Börjar verkligen bli senil....