torsdag 29 oktober 2009

Dag 1b i Tallinn

Jaha, och vad gör man nu?

Jag fick ett trevligt bord med flera usla spelare. Tyvärr kommer utdragningarna som ett paket på posten med den typen av motstånd och efter fem timmar var jag utslagen. I sista handen höjde en äldre gentleman i tidig position till 600 med blindarna 100-200. Jag hade två knektar på lilla blinden och efter att övriga lagt sig gick jag all-in med 2800.

Trots att han inte hade mycket mer marker än jag blixtsynade han med KQ offsuit. Så fina kort kan man ju aldrig lägga…

Dam på floppen och jag var på väg till gymmet för att träna bort frustrationen istället. Synd på en så fin turnering med strax över 300 deltagare varav en massa fina fiskar.

Jag bor åtminstone gratis eftersom Michael Holmberg på Pokerstars åtlade med ett rum om jag i gengäld drog på mig en Stars-skjorta. Så nu har jag gratis rum i tre dagar och lika många gratis-skjortor med reklamlogos modell formel 1.

Undrar om inte bowlingskjortan är snyggast av dem?Tallinn 003

Rummet Swissotel, Tallinn (4)

Rummet Swissotel, Tallinn (7)  Rummet Swissotel, Tallinn (5)

Tallinn 001  Tallinn 002

Nej nu ska jag iväg och äta. Antagligen på hotellets lysande panoramarestaurang högst upp om jag hittar något sällskap. Sen är det inte omöjligt det blir lite cashgame.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Synd Peter!!

Gamla stan är ju fint!! :)

Jonas

Peter Eichhardt sa...

Jo men vädret är inte det bästa, dessutom har jag promenerat överallt på tidigare resor.

Det kommer fler turneringar, va?

Anonym sa...

Klart det gör och du är säkert med då också Peter. :)

Jonas